۰

پیام‌ها و عناوین بیانیه مقاومت عراق

یک تحلیلگر سیاسی عراقی عناوین بیانیه مقاومت عراق درباره آتش‌بس مشروط و سازوکار خروج آمریکایی‌ها را شرح داد.
کد خبر: ۲۴۱۰۲۹
۱۵:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «هاشم الکندی» تحلیلگر سیاسی عراقی امروز در گفتگو با سایت المعلومه بیانیه اخیر مقاومت عراق را احترام به وساطت نیروهای سیاسی برای تعیین مهلت مشخص زمان خروج آمریکایی‌ها از عراق دانسته و تصریح کرد که این بیانیه شامل پیام‌ها و عناوین مهم و جدی برای آمریکایی‌هاست.

الکندی گفت که بیانیه مقاومت عراق نشان‌دهنده احترام به میانجی‌گری نیروهای ملی در توقف مشروط مورد هدف قراردادن منافع آمریکا در عراق است.

وی افزود که این بیانیه مشروط به آتش‌بس مورد توافق مقاومت عراق برای دوره‌ای است که نباید بیشتر از دو ماه شود.

الکندی تصریح کرد که بیانیه مقاومت واضح و روشن بوده و آمریکایی‌ها باید از هم‌اکنون برای تهیه یک دستورکار جدی و فعال جهت خروج سریع و بدون تعلل از عراق تلاش کنند؛ در غیر این صورت مقاومت عراق به آتش‌بس پایان خواهد داد.

روز گذشته گروه‌های «مقاومت عراق» با صدور بیانیه‌ای از توقف عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی و خارجی در عراق و فرصت‌دهی به آنان به منظور خروج از این کشور خبر دادند.

در این بیانیه به آمریکایی‌ها درباره فرجام هر گونه فریب‌کاری، تعلل و وقت‌کشی در تحقق خواسته نخست مردم عراق هشدار شدید داده شده و در ادامه آمده است: در صورت محقق نشدن این خواسته مردم، ناچار خواهیم شد تا وارد مرحله رزمی پیشرفته شویم و از امکانات کمی و کیفی مقاومت علیه نیروهای خارجی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: