۰

طرز تهیه‌ی گرانولا بار یک میان وعده سالم و خوشمزه

گرانولا بار نوعی میان‌وعده است که بیشتر با دانه‌ها، غلات، میوه‌های خشک و شکلات درست می‌شود و به‌خاطر طعم خیلی خوبی که دارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات مضری باشد که به‌عنوان میان‌وعده استفاده می‌شوند.
کد خبر: ۲۴۱۰۲۷
۱۴:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: گرانولا خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و یکی از خوبی‌های آن این است که مواد اولیه‌ای که در تهیه‌ی آن استفاده می‌شوند می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی شما تغییر کنند و اگر یک یا چند تا از مواد اولیه را ندارید، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید یا مواد دیگری را به جای آن‌ها به کار ببرید.
مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تهیه‌ی گرانولا بار

جو دوسر پرک: ۱ و نیم فنجان
بادام خام: نیم فنجان
گردو: نیم فنجان
دانه‌ی چیا: ۲ قاشق غذاخوری
مغز تخمه‌ی آفتاب‌گردان: ۲ قاشق غذاخوری
تخم کتان: ۲ قاشق غذاخوری
کره‌ی کنجد یا کرم کنجد: یک چهارم فنجان
خرما: ۱۲ تا ۱۵ عدد
شکر قهوه‌ای: نصف فنجان

این میزان مواد اولیه برای حدود ۱۰ تکه گرانولا با اندازه‌ی معمول کافی هستند.
مراحل تهیه‌ی گرانولا بار بدون فر

۱- خرماها را پوست بگیرید و با استفاده از غذاساز، مخلوط‌کن یا هر وسیله‌ی دیگری که می‌تواند آن‌ها را کاملاً له کند، به‌اندازه‌ای له کنید که به شکل یک خمیر با قوام درآید.

۲- خرمای له‌شده را در ظرفی تقریباً بزرگ بریزید و پس از اضافه‌کردن جوی دوسر پرک، بادام، گردو، دانه‌ی چیا، مغز تخمه‌ی آفتابگردان و تخم کتان، خوب هم بزنید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند. پیش از این مرحله می‌توانید جوی دوسر پرک و بادام را در فر با دمای ۱۷۶ درجه‌ی سانتی‌گراد برای ۱۳ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید تا برشته شوند و به‌رنگ قهوه‌ای طلایی درآیند، اما درصورت استفاده از آن‌ها به‌صورت خام خوراکی سالم‌تری خواهید داشت.

۳- کره‌ی کنجد یا کرم کنجد را همراه با شکر قهوه‌ای روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا به شکل مایه‌ای غلیظ درآید. مراقب باشید کره در این مرحله نسوزد، با استفاده از شعله‌ی بسیار کم و هم‌زدن دائم می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

۴- مخلوط داخل کاسه را به ظرف حاوی کره‌ی کنجد و شکر قهوه‌ای اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۵- ظرفی مربع یا مستطیل‌شکل با اندازه‌ی متوسط را انتخاب کنید و داخل آن یک کاغذ مخصوص آشپزی یا شیرینی‌پزی یا فویل آلومینیومی قرار دهید تا مواد به‌راحتی از آن جدا شوند. ترکیبی که به دست آمده را در این ظرف بریزید و خوب در تمامی قسمت‌های آن پخش کنید.

۶- روی مواد داخل ظرف پلاستیک یا یک تکه پارچه‌ی تمیز قرار دهید و سپس با فشار یک شئ بزرگ، مثل کتاب، آن را تا جای امکان فشرده کنید و سپس آن را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

۷- پس از این‌که مطمئن شدید که ترکیب کاملاً سفت‌شده و وا نمی‌رود، آن را از یخچال خارج کنید، از ظرف بیرون بیاورید و به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.
چند نکته درباره‌ی گرانولا بار بدون فر

۱- درصورتی‌که بعضی از مواد اولیه، مثل دانه‌ی چیا، را نداشتید آن را حذف کنید.

۲- می‌توانید از مواد دیگری مثل تکه‌های شکلات، میوه‌های خشک و سایر خشکبار هم در تهیه‌ی گرانولا استفاده کنید.

۳- به‌جای جوی دوسر پرک می‌توانید از جو پرک استفاده کنید.

۴- گرانولا را حداکثر ۳ تا ۴ روز بعد از درست‌کردن مصرف کنید. برای این‌که در وقت‌تان صرفه‌جویی کرده باشید، می‌توانید در هر بار مقدار تقریباً زیادی گرانولا درست کنید و آن را در فریزر نگهداری کنید چرا که گرانولا تا حدود یک ماه در فریزر سالم می‌ماند.

منبع : خبر ببر

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: