۰

جاسم الطویرجاوی خطیب معروف حسینی درگذشت

«سید جاسم الطویرجاوی» خطیب معروف حسینی بامداد امروز(یکشنبه) در کویت درگذشت.
کد خبر: ۲۴۱۰۲۶
۱۴:۴۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، الطویرجاوی که مدت ها بود از بیماری رنج می برد، امروز یکشنبه در بیمارستان الامیری کویت در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

دولت عراق در پی درگذشت جاسم الطویرجاوی، یک هواپیمای نظامی برای انتقال پیکر وی به نجف اشرف جهت خاکسپاری در این شهر ارسال کرد.

براساس این گزارش به نقل از خبرگزاری عراق، یک منبع دولتی در این باره گفت: مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق دستور تهیه یک هواپیمای نظامی جهت بازگرداندن پیکر جاسم الطویرجاوی به نجف اشرف را صادر کرده است.

در پی درگذشت این خطیب حسینی، شخصیت هایی نظیر عمار حکیم و نوری مالکی درگذشت وی را تسلیت گفتند.

عمار حکیم در بیانیه ای اعلام کرد: خبر درگذشت یکی از بزرگان منبر جاویدان حسینی مرحوم سیدجاسم الطویرجاوی ما را سخت دردمند و آزرده کرد؛ کسی که پس از عمری طولانی در راه خدمت به قضیه حسینی و حماسه جاویدان عاشورا دار فانی را وداع گفت و به این ترتیب منبر حسینی که همواره اساس پایداری چروژه اصیل محمدی بوده و هست، شخصیتی را از دست داد که برای چندین دهه شو و هیجان حسینی را در بین نسل ها شعله ور می کرد.

عمار حکیم افزود: خداوند مرحوم الطویرجاوی را رحمت کند و در بهشت برین مأموایش دهد و با صالحان از اولیا و اوصیایش محشور گرداند و به بستگانش صبر و آرامش عطا فرماید.

از سوی دیگر نوری مالکی دبیرکل حزب الدعوه الاسلامیه عراق هم امروز(یکشنبه) در بیانیه ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت الطویرجاوی، تاکید کرد که امت اسلامی یک خطیب برجسته را از دست داد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: با قلب های راضی به قضا و قدر الهی، صمیمانه ترین تسلیت ها را به مناسبت درگذشت سید جاسم الطویرجاوی خطیب حسینی به مراجع عظام، مردم عراق و محبان اهل بیت علیهم السلام تقدیم می کنیم.

مالکی افزود: امت اسلامی با فقدان الطویرجاوی، خطیب برجسته ای از برزگانش را از دست داد و منبر حسینی نیز صدایی احساس برانگیز و ناطق به مظلومیت کربلا و قیام حسینی را از دست داد؛ چرا که آن مرحوم عمر شریفش را جهت توسعه آگاهی دینی و رساندن اندیشه حسینی به گوش جهانیان صرف کرد و با آثار خود محفل اسلامی را غنا بخشید.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: