۰

تصمیم قسد برای آزادی هزاران داعشی ساکن اردوگاه الهول

یک مسوول در نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" اعلام کرد، هزاران سوری حاضر در اردوگاه الهول که در میان آنها خانواده های نظامیان داعشی نیز هستند اجازه خواهند یافت به مناطق خود بازگردند.
کد خبر: ۲۴۱۰۱۱
۱۳:۱۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ریاض ضرار، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک گفت، در اردوگاه الهول خانواده های سوری عضو داعشی وجود دارند که آزاد خواهند شد زیرا در صورت وجود ضامنی برای زندگی آنها از سوی بستگانشان، دلیلی ندارد این خانواده ها باز هم در بازداشت بمانند.

هنوز زمان اجرای این تصمیم مشخص نیست و شامل نظامیان سوری عضو داعش که در نزد نیروهای سوریه دموکراتیک تحت بازداشت هستند، نخواهد شد.

در اردوگاه الهول در استان حسکه طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۶۴ هزار تن ساکن هستند که ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن از آنها سوری هستند که یا آواره شده یا در جریان درگیری ها با داعش بازداشت شده اند.

اکثریت اردوگاه را عراقی ها تشکیل می دهند و مابقی نیز هزاران خانواده نظامیان داعش از بیش از ۵۰ کشور هستند.

ضرار گفت، عراقی هایی که مایل باشند، اجازه خواهند داشت به کشور خود بازگردند اما اکثر آنها به دلیل ترس از بازداشت یا محاکمه در عراق به خاطر ارتباطشان با داعش ترجیح می دهند در اردوگاه بمانند.

نیروهای سوریه دموکراتیک از زمان اعلام نابودی داعش در مارس ۲۰۱۹ از کشورهای مربوطه می خواهند شهروندان تحت بازداشت را پس بگیرند یا یک دادگاه بین المللی برای محاکمه آنها ایجاد کنند اما اکثر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی اصرار دارند که شهروندان داعشی خود را پس نگیرند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: