۰

مکانیابی و مسیریابی خودرو با استفاده از ردیاب پیشرفته کریوت

کد خبر: ۲۴۱۰۰۴
۱۲:۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

مکانیابی ، ردیابی و نظارت بر مسیر طی شده وسائل نقلیه چه برای شرکت ها و ناوگان های خودرویی و چه افراد با کاربری شخصی اهمیت زیادی دارد. کریوت ، با طراحی ردیاب پیشرفته امکان اطلاع از مکان خودرو در هر لحظه را فراهم نموده است. بهره گیری تجاری از این ردیاب ، بیشتر در شرکتهای توزیع و پخش ، امدادرسانی ، حمل و نقل مشاهده می شود و افزایش ایمنی خودرو و جلوگیری از سرقت ، ردیاب شخصی ، اطلاع از وضعیت اعضای خانواده ،موارد استفاده غیرتجاری ردیاب خودرو برای عموم مردم می باشد.

به راحتی و با نصب اپلیکیشن ردیاب روی گوشی تلفن همراه و نصب یک دستگاه کوچک در خودرو که کاملا مخفی و غیر قابل مشاهده است ، هر وسیله نقلیه در هر مکانی از طریق اینترنت و یا gps  در حالتی که ارتباط اینترنتی امکانپذیر نیست ، را ردیابی می کنید. تصویری از پنل کاربری اپلیکیشن این ردیاب را مشاهده می نمایید.

مکانیابی و مسیریابی خودرو با استفاده از ردیاب پیشرفته کریوت

نرم افزار و دستگاه ساخته شده توسط کریوت ، با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا ، با قیمت بسیار کمتر نسبت به نمونه های خارجی در اختیار اشخاص یا ناوگان ها قرار گرفته و نه تنها به عنوان یک ردیاب خودرو ، بلکه ابزاری حرفه ای برای مدیریت هوشمند ناوگان ، مدیریت مصرف سوخت ، جلوگیری از سرقت خودرو ، امکان ارتباط لحظه ای با راننده از راه دور و نظارت بر مسیر و کیلومترهای طی شده خودرو را میسر نموده است.

جهت اطلاع از ویژگی های ردیاب خودرو کریوت می توانید به وب سایت این شرکت به آدرس کریوت https://carriot.ir مراجعه نمایید و یا مشخصات سخت افزار ردیابی را مطالعه نمایید.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو دستگاهی است که با نصب بر روی اتومبیل ، امکان ردیابی و مکانیابی آن را فراهم می آورد. بسیاری از افراد ، ردیاب را با gps خودرو اشتباه می گیرند ، درواقع gps یک نوع تکنولوژی ردیابی خودرو است. ردیاب دستگاهی پیشرفته و مجهزتر است که نظارت بر خودرو را هم به واسطه اینترنت و هم به کمک سیستم موقعیت یابی ماهواره ای ایجاد می نماید. در این شرایط حتی در مناطق دور افتاده یا محدوده هایی که دسترسی به شبکه اینترنت فراهم نیست، ارتباط بواسطه سیستم gps ادامه خواهد داشت.

نمونه های پیشرفته ردیاب ، با قابلیت نصب اپلیکیشن بر روی موبایل ، امکان ارتباط با راننده ، شنود صدای داخل کابین ، انتخاب مسیر بهینه حرکت ، کاهش مصرف سوخت ، زمانبندی سفر و بسیاری از کاربردهای دیگر علاوه بر یک ردیاب ساده را به شما می دهد.

مکانیابی و مسیریابی خودرو با استفاده از ردیاب پیشرفته کریوت

ردیاب های جی پی اس ، نخستین بار توسط ارتش آمریکا در عملیات نظامی مورد استفاده قرار گرفت ، به مرور زمان با مشخص شدن مزایای استفاده از ردیاب در صنعت حمل و نقل ، توسط خودروهای سنگین و باربری به کار گرفته شد. پس از آن با توسعه اینترنت ردیاب ها به gsm مجهز شدند و با دقت و سرعت بیشتری امکان ارسال اطلاعات لحظه ای را فراهم نموده اند. درر حال حاظر نه تنها شرکتها و ناوگان ها ، بلکه بسیاری از افراد برای امور شخصی خود از ردیاب خودرو استفاده می کنند.

اجزا ردیاب

ردیاب پیشرفته کریوت از دو بخش کلی نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است. قسمت نرم افزاری شامل پنل مدیریت قابل اجرا در کامپیوتر یا تلفن همراه می باشد که امکان کنترل و نظارت از راه دور بر خودرو را فراهم می کند. بخش سخت افزاری یا همان دستگاه ردیاب ، متشکل از سنسور GPS ، درگاه سیم کارت ، سنسور شتاب سنج سه محوره ، حافظه داخلی قدرتمند ، بدنه مقاوم در برابر رطوبت و تغییرات دمایی با ابعادی بسیار کوچک می باشد. همچنین اجزا دیگری مانند میکروفون جهت ضبط صدا ، آلارم یا هشداردهنده، کابل اتصال نیز در این دستگاه وجود دارد.

جهت مشاهده ویژگی سخت افزاری این دستگاه  و بررسی کیفیت ردیاب پیشنهاد می کنیم مطلب تخصصی مشخصات سخت افزاری ردیاب را مطالعه کنید و از ابعاد دقیق و اجزا داخلی آن مطلع شوید.

انواع تکنولوژی ردیابی خودرو

به طور کلی دو نوع تکنولوژی ردیابی وجود دارد که یکی بواسطه اتصال به اینترنت انجام می شود و دیگری از طریق gps . اما هرکدام به تنهایی در شرایط خاص ضعف ها و ایراداتی دارند. به همین دلیل کریوت با ترکیب هردو توانسته یک ردیاب خودرو با پیشرفته ترین تکنولوژی ردیابی را ارائه دهد که امکان ارتباط با خودرو را در هر شرایطی میسر می سازد و ردیاب به کمک gps  طول و عرض جغرافیایی خودرو را با دقت بسیار بالا تعیین می کند و با اینترنت سیم کارت نصب شده در دستگاه ، در هر ثانیه اطلاعات مکانی خودرو را بروزرسانی می نماید. در این شرایط شما بدون هیچ وقفه ای از وضعیت خودروی خود مطلع هستید. علاوه بر ارسال آنلاین اطلاعات ، قابلیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی حافظه دستگاه وجود دارد.

کاربردهای ردیاب وسائل نقلیه

ردیاب وسائل نقلیه کاربردهای شخصی و تجاری فراوانی دارند. عموم مردم می توانند برای افزایش امنیت خودروی خود از این دستگاه که قیمت نسبتا پایینی دارد استفاده کنند تا در مواقعی مانند سرقت از وضعیت اتومبیل خود اطلاع کافی داشته باشند.

مکانیابی و مسیریابی خودرو با استفاده از ردیاب پیشرفته کریوت

البته ، نسخه ارتقا یافته این دستگاه نه فقط برای ردیابی بلکه به مدیریت بهینه ناوگان های خودرویی کمک می کند و در فعالیت های تجاری شرکت های پخش و توزیع محصولات غذایی ، صنایع نفت و گاز ، ناوگان های امدادی و بسیاری از حوزه های دیگر به عنوان ابزاری برای افزایش کنترل و قدرت تصمیم گیری مدیران در مسائلی همچون مدیریت مصرف سوخت ، نظارت بر رفتار راننده ، تحویل به موقع محصولات به مشتریان ، زمانبندی دقیق و تعیین مسیر بهینه نقش اساسی ایفا می کنند. از جمله مهم ترین کاربردهای ردیاب در وسائل نقلیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکانیابی سریع خودرو پس از سرقت
  • نظارت بر اعضای خانواده و فرزندان
  • افزایش ایمنی راننده و سرنشینان خودرو
  • ردیابی خودرو در مناطق دور افتاده
  • مدیریت ناوگان ها خودرویی
  • کاهش مصرف سوخت
  • انتخاب بهترین و کوتاه ترین مسیر

نحوه نصب ردیاب کریوت

از نظر نصب ردیاب در خودرو ، می توان چند وضعیت را در نظر گرفت. برخی از ردیابها به فندک خودرو متصل می شوند ، برخی از طریق اتصال به رابط (OBD II) در زیر پای راننده نصب می شوند و برخی بصورت آهنربایی در زیر خودرو نصب می شوند. البته دسته سوم که دارای باتری هستند و می توانند درون کابین خودرو نیز تعبیه شوند. ردیاب های فندکی به راحتی قابل مشاهده هستند و می توانند توسط افراد غیرمتفرقه یا سارق به راحتی جدا شوند. ردیاب هایی که باتری دارند ، معمولا مدت زمان زیادی نمی توانند فعال باشند و نیاز به شارژ دارند. اما ردیاب هایی مثل کریوت که به سیستم برق خودرو متصل می شوند ، قابلیت مخفی سازی دارند و در بلندمدت نیز خللی در فعالیت آنها بواسطه اتمام شارژ دستگاه وارد نمی شود و نکته مهمتر اینکه ردیاب carriot بر روی تمامی خودروهای سبک و سنگین قابل نصب است.

کریوت با بهره گیری از توان متخصصان داخلی ، سیستم های پیشرفته مدیریت ناوگان را طراحی نموده که تمامی فناوری های برندهای معتبر خارجی را دارا می باشند و از نظر هزینه ای بسیار پایین تر به بازار عرضه می شود و پشتیبانی و گارانتی طولانی مدت دستگاه و نرم افزارها بصورت رایگان ارائه می شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: