۰

عوامل حمله بر کاروان معاون اول ریاست جمهور دستگیر شدند

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای قطعات خاص این ریاست در پی اجرای چندین عملیات پیچیده، ۱۰ تن را در پیوند به حمله بر کاروان امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، بازداشت شده‌اند. طبق اعلام امنیت ملی، بازداشت‌شده‌گان اعضای شبکه حقانی و داعش هستند و در صدد حمله دومی بر امرالله صالح و تأسیسات متعلق به وزارت دفاع ملی بودند، اما پیش از اجرای آن بازداشت شدند.
کد خبر: ۲۴۰۹۵۸
۰۹:۲۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای قطعات خاص این ریاست در پی اجرای چندین عملیات پیچیده، ۱۰ تن را در پیوند به حمله بر کاروان امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، بازداشت شده‌اند. طبق اعلام امنیت ملی، بازداشت‌شده‌گان اعضای شبکه حقانی و داعش هستند و در صدد حمله دومی بر امرالله صالح و تأسیسات متعلق به وزارت دفاع ملی بودند، اما پیش از اجرای آن بازداشت شدند.

این ریاست از بازداشت‌شده‌گان به عنوان عاملان حمله بر کاروان امرالله صالح که در نوزدهم سنبله صورت گرفت، یاد کرده است. این حمله در منطقه چهارراهی تایمنی سابقه اجرا شد و در آن ۱۰ غیرنظامی کشته و ۳۶ تن زخمی شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این افراد عضو «هسته مشترک داعش و شبکه حقانی» بودند و مسوولیت اجرای حملات انتحاری بر مقامات ارشد دولت را داشتند.

طبق اعلام ریاست عمومی امنیت ملی، این شبکه اهداف حمله و دستورات را از شبکه حقانی به دست می‌‌آورد.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که بازداشت‌شده‌گان حمله بر امرالله صالح را با استفاده از مواد انفجاری و برنامه‌ای که از شبکه حقانی دریافت کرده بودند، اجرا کرده‌اند.

امنیت ملی گفته که شبکه مزبور در چندین حمله انتحاری دیگر نیز دست داشته‌ است.

شبکه حقانی جزوی از تشکیلات گروه طالبان است. این گروه در گذشته تبانی شبکه حقانی با گروه داعش را رد کرده بود.

حمله‌ای که در نوزدهم سنبله بر امرالله صالح اجرا شد، مسوولیت آن را فرد یا گروهی بر عهده نگرفت.

محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله، در پایان روز حمله اعلام کرد که مواد انفجاری کار رفته در حمله بر امرالله صالح با موادی که شبکه حقانی استفاده می‌کند، شباهت دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: