۰

برای هر ۶ تا ۷ هزار نفر یک مسجد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد!

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طور میانگین برای هر ۱۰۰۰ نفر در کشور یک مسجد وجود دارد، اما در کهگیلویه و بویراحمد برای هر ۶ تا ۷ هزار نفر یک مسجد داریم که زیبنده استان نیست.
کد خبر: ۲۴۰۹۴۹
۰۹:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طور میانگین برای هر ۱۰۰۰ نفر در کشور یک مسجد وجود دارد، اما در کهگیلویه و بویراحمد برای هر ۶ تا ۷ هزار نفر یک مسجد داریم که زیبنده استان نیست.

 دولت آبادی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری ۱۹ مهرماه سال ۹۱ در سفر به خراسان شمالی طی سخنانی فرمودند: «من سفارش می ‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج، این کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید».

فعالیت ۶۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند، ادامه داد: ۷۰ درصد این کانون ها در مناطق محروم و روستایی قرار دارند.
مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ کانون جدید در مساجد استان تاسیس شد، خاطرنشان کرد: با سرانه کانون نسبت به مسجد در سطح کشور، از استان های پیشتاز هستیم.

مشاور رئیس هیئت امنای قرارگاه جهادی امام حسین(ع) گفت: تعداد کانون ها نسبت به مساجد از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان می دهد که مردم استان این آمادگی را دارند که در حوزه فعالیت های فرهنگی به ویژه حوزه مسجد فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۷ کتابخانه مخزن دار در سطح کانون های مساجد به ثبت رسیده است و ۴۶ خانه نور در حوزه قرآن و عترت به صورت تخصصی فعالیت دارند.
دولت آبادی اضافه کرد: پنج مرکز رایانه ای مجهز به سیستم های کامپیوتری در بحث های آموزشی در سطح استان راه اندازی شده و این یکی از ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد محسوب می شود.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت های ستاد استانی در طول سال براساس اساسنامه ابلاغی از مرکز، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی، فعالیت های اجتماعی، کتاب و کتابخوانی، قرآن و عترت، ورزش و سلامت و در نهایت هنر متعالی که با آرمان ها و اندیشه های مسجد در اسلام سنخیت داشته باشد تعریف شده است.

نمی توان برای جوانان نسخه های دهه ۷۰ و ۸۰ پیچید
دولت آبادی با بیان اینکه براساس بیانات رهبری معظم انقلاب سطح فکری جوانان بالا رفته و نمی توان برای جوانان نسخه های دهه ۷۰ و ۸۰ پیچید، گفت: باید متناسب با نیاز قشر جوان امروزی برنامه فرهنگی برای آن ها در نظر گرفت، چرا که دشمن نیز هر لحظه در عرصه فرهنگی با سلاح جدید به میدان می آید.
وی در پایان اظهار کرد: باید از خودمان بپرسیم که در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت چه تعداد مسجد داریم، در حالی که میانگین برای هر ۱۰۰۰ نفر در کشور یک مسجد وجود دارد، اما در استان ما برای هر ۶ تا ۷ هزار نفر یک مسجد داریم که زیبنده استان نیست.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: