۰
فواد حسین:

کمیته فنی درباره خروج آمریکایی ها از عراق تصمیم می گیرد

وزیر امور خارجه عراق گفت که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمیته ای فنی درباره زمان بندی خروج نیروهای این کشور از عراق تصمیم خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۴۰۸۲۳
۱۳:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «فواد حسین» چهارشنبه شب در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار کرد: دولت به تصمیم پارلمان پایبند است و گفت‌وگوها درباره خروج نیروهای خارجی را آغاز کرده و به نتایجی هم رسیده است و درباره زمان بندی خروج این نیروها تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود:عواقب خروج نیروهای آمریکایی از عراق به طرف ایرانی شرح داده شد و تماس هایی با وزیران خارج کشورهای غربی برای انصراف واشنگتن از تصمیمش برای خروج از عراق انجام شده است.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه تحقیقات درباره حملات موشکی به سفارتخانه‌ها آغاز شده است، گفت تصمیم هایی برای توقف این حملات صورت گرفته است.

وی افزود:تنها خواسته واشنگتن برای ادامه فعالیت دیپلماتیک در عراق، عدم حمله به سفارتخانه این کشور در بغداد است، همچنین دولت آمریکا از ما درباره توان دولت عراق در جلوگیری از حملات راکتی به هیات‌های دیپلماتیک سوال کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که بیش از ۲۰ کشور به صورت جدی نسبت به امنیت سفارتخانه‌هایشان در عراق ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار توقف فوری حملات به هیات‌های دیپلماتیک شده اند اما هیچ کشوری تهدید نکرده است که در صورت تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد، سفارتش را خواهد بست.
وی ضمن تاکید بر لزوم روابط مثبت با کشورهای همسایه از طریق نهادهای دولتی، گفت: روابط ما با ایران خوب است و تلاش می کنیم که با ترکیه نیز روابط حسنه تاریخی خود را ترمیم کنیم.

وزیر خارجه عراق افزود: خروج دیپلمات‌های آمریکایی تاثیر منفی بر آموزش و تسلیح دستگاه‌های امنیتی عراق می گذارد بنابراین ما باید طبق داده‌های امنیتی، میزان نیازمان به نیروهای خارجی در عراق را مشخص کنیم.
وی همچنین درباره ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» گفت: این موضوع در حال طی مراحل قانونی است.

فواد حسین تاکید کرد که انزوای عراق از دیگر کشورهای جهان اشتباه است و در مقطع کنونی فاجعه‌بار خواهد بود و هر گونه خلاء دیپلماتیک در عراق می تواند به خلاء امنیتی منجر شود که گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌ها از آن سوء استفاده کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: