۰

روایت رسانه فرانسوی اربعین متفاوت در سایه توصیه‌های بهداشتی

نشریه فرانسوی لاکروا با انعکاس آیین اربعین و عزاداری شیعیان امام حسین (علیه السلام) در شهر مقدس کربلا، از برگزاری مراسم امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پذیرش بخشی از زائران در کربلا به دلیل بحران شیوع کرونا گزارش داد.
کد خبر: ۲۴۰۸۲۲
۱۳:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شهر مقدس شیعیان در کربلا پذیرای ده ها هزار مسلمان شیعه است که در مراسم اربعین با وجود بیماری همه گیر کووید ۱۹، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرای زائران است.

لاکروا افزود: راهپیمایی خیل زائران شیعه در کربلا برای زیارت اربعین یکی از بزرگترین تجمعات مذهبی جهان است که به مناسبت چهلمین روز عزاداری امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود که در سال ۶۸۰ میلادی (سال ۶۱ هجری قمری) به دست عوامل خلیفه اموی در نبرد کربلا به شهادت رسید. امام حسین (علیه السلام) سومین امام شیعیان اثناعشری (دوازده امامی) است که همچنان آمدن آخرین امام خود را به انتظار نشسته اند.

این نشریه فرانسوی تاکید کرد: امام حسین (علیه السلام)، نوه پیامبر اسلام حضرت محمد(صل الله علیه و آله و سلم) و فرزند امام علی (علیه السلام) است که در مرکز و محوریت راهپیمایی عظیم اربعین (چهلم به زبان عربی) قرار دارد.

لاکروا در ادامه نوشت: هرساله، میلیون ها زائر شیعه در هر سن و سالی و از اقصی نقاط عراق و حتی سایر کشورهای دیگر به ویژه از ایران با پای پیاده و یا با اتوبوس رهسپار کربلا در عراق می شوند.

مراسم سینه زنی

لاکروا تصریح کرد: پایان این عزاداری در روز اربعین برای شیعیان اهمیت خاصی دارد؛ چرا که روز بازگشت یاران امام حسین به کربلاست که ۴۰ روز در دمشق، پایتخت خلیفه، در اسارت به سر می بردند. به محض رسیدن به کربلا آن ها سر بریده امام حسین (علیه السلام) را که سربازان برای یزید برده بودند، دفن کردند؛ محلی که اکنون برای آن حرم ساخته شده است.

این نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد: رسم است که شیعیان لباس مشکی بر تن کرده و با به اهتزاز درآوردن پرچم هایی به نشانه ارادت خویش به امام حسین، به همراه زنان و کودکان خود، روزهای پیاپی برای رسیدن به کربلا حدود ۸۰ کیلومتر پیاده روی می کنند. مردان به سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و برخی نیز همچون روز عاشورا (دهمین روز محرم)، روز شهادت امام حسین (علیه السلام)، خاکستر بر سر و صورت خود می ریزند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: