۰

کشتار وحشیانه ۲۵ غیر نظامی در بورکینافاسو

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: مهاجمان مسلح ۲۵ غیرنظامی را که از یک کاروان حامل ۴۶ نفر جدا کرده بودند، در بورکینافاسو به قتل رساندند.
کد خبر: ۲۴۰۸۰۴
۰۹:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: مهاجمان مسلح ۲۵ غیرنظامی را که از یک کاروان حامل ۴۶ نفر جدا کرده بودند، در بورکینافاسو به قتل رساندند.

سازمان ملل اعلام کرد این کاروان حامل دهها غیرنظامی آواره که امیدوار بود که امید داشتند به خانه های خود در مرکز شمال بورکینافاسو برگردند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرد: این حمله اواخر روز یکشنبه در حدود ۹ کیلومتری شهر پیسیلا در استان سانماتنگا انجام شد.
کمیساریای عالی پناهندگان در بیانیه ای بر اساس شهادت بازماندگان گفت که زنان و کودکان این کاروان آزاد شدند. یک مرد نیز زنده ماند.

بنابراین گزارش، سازمان ملل این حمله وحشیانه و بی رحمانه را محکوم کرد و گفت: غیرنظامیان بی گناه به دنبال امنیت هستند اما در عوض هزینه های سنگینی برای زندگی خود پرداخت می کنند.
بورکینافاسو ، کشوری فقیر و متشکل از حدود ۲۰ میلیون نفر ،یکی از چندین ایالت آفریقای غربی در سالهای اخیر است که با شدت گرفتن خشونت مواجه است

سال گذشته ، درگیری بین نیروهای دولتی ، راهزنان و گروه های مسلح مرتبط با داعش (داعش) و القاعده منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر در بورکینافاسو شد. بیش از یک میلیون نفر از مردم بورکینابه در اثر این درگیری ها آواره شده اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: