۰

اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر

برنامه‌های آستان قدس رضوی طی دهه پایانی ماه صفر در مشهد و دیگر شهرهای کشور اعلام شد.
کد خبر: ۲۴۰۷۷۸
۱۵:۰۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی روز دوشنبه (15 مهر 1399) در نشست با خبرنگاران گفت: برنامه‌های این ایام در سه منطقه جغرافیایی شامل حرم مطهر رضوی، شهر مشهد و دیگر شهرهای کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسن مهدوی مهر افزود: آیین‌های ویژه این ایام، خطبه‌خوانی، مراسم شام‌غریبان و نظیر آن در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود و هیاتهای مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای مشخص ‌شده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور خواهند داشت.

وی اجرای برنامه ویژه ناشنوایان و روشندلان را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر اعلام کرد.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: در شهر مشهد نیز برنامه‌ای با عنوان "پلاک۸۳" اجرا می‌شود که این برنامه شامل برگزاری مراسم عزاداری مقابل منازل خانواده شهدا با حضور اهالی آن منطقه خواهد بود که در این راستا ۸۰۰ برنامه در نظر گرفته شده است.

وی اجرای سرود "آوای رضوان" به صورت سیار در سطح شهر، "سرای عزا" در فضاهای روباز ادارات آستان قدس رضوی و "سوگواره خورشید" با محوریت برگزاری نمایش خیابانی در ارتباط با موضوعات آخر ماه صفر را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در شهر مشهد برشمرد.

حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به اجرای برنامه "آقا سلام" در گستره ملی همزمان با ایام پایانی ماه صفر گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی این برنامه علمی از طریق فضای مجازی به نمایش درخواهد آمد.

وی همچنین برگزاری ۱۱ کرسی علمی‌- ترویجی در مشهد و قم با محوریت مباحث علمی، وبینار تخصصی با مسائل روز جهان اسلام، نشست‌های تخصصی و ۱۳ برنامه رادیویی در ارتباط با علم و دانش رضوی، کرسی‌های تلاوت رضوی، بزرگداشت خادم ‌الرضا(ع) سردار شهید سلیمانی در مزار وی و رونمایی از آثار منتشر شده با موضوع رضوی را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی طی دهه آخر ماه صفر در سراسر کشور ذکر کرد.

* فعالیت ۱۰۰ هزار خادمیار رضوی در کشور

جانشین مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این نشست گفت: آستان قدس رضوی در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار فعال دارد که در شب شهادت حضرت امام رضا (ع) با رعایت دستورهای بهداشتی حضور پیدا خواهند کرد.

سید وحید موسویان افزود: ۱۱ ویژه‌برنامه محوری از سوی این بنیاد به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در نظر گرفته شده که هفت نهاد زیرمجموعه این بنیاد از جمله مرکز امور بانوان و خانواده، مرکز کانون‌های خدمت رضوی، مرکز جامع مشاوره رشد و توانمندی‌سازی، مؤسسه موقوفه رضوی، معاونت خدمات اجتماعی و مؤسسه تربیت بدنی مسوولیت اجرای این برنامه‌ها در قالب ارایه خدمات را برعهده دارند.

وی ادامه داد: به همت مرکز کانون‌های خدمت رضوی، برای نخستین‌بار، در شب شهادت حضرت امام رضا (ع) و در ۳۱ نقطه از کشور، اجتماع عزاداران حضرت امام رضا (ع) با حضور خادمیاران رضوی برپا خواهد شد.

جانشین مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: مرکز جامع مشاوره رشد و توانمندی‌سازی آستان قدس رضوی نیز در دهه پایانی ماه صفر به صورت حضوری به زائران حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی مشاوره تخصصی با محوریت خانواده و فرزندآوری ارائه می‌دهد. این مشاوره برای خادمان حضرت امام رضا (ع) به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی افزود: مؤسسه موقوفه زائر آستان قدس رضوی به سامان‌دهی زائران با محوریت زائرسرای رضوی می‌پردازد و در ۲۰ مجتمع بین‌راهی امام رضا (ع) در استان‌های مختلف با ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی به استقبال زائران حضرت امام رضا (ع) می‌رود.

موسویان ادامه داد: مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برای دهه پایانی ماه صفر سه ویژه ‌برنامه شامل برگزاری بیش از هزار روضه خانگی در مشهد، ایجاد هیات بزرگ بانوان رضوی در باغ خاتون و نذر امام (ع) با محوریت زیارت که در آن زیارت به نیابت از همه بانوان ایرانی انجام می‌شود، تدارک دیده است.

وی به استقرار موکبهای اربعین در روستاهای حاشیه شهر مشهد برای خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان اشاره کرد و گفت: به همت مدیریت امور مجاوران آستان قدس رضوی، روز دهم مهر، بیش از ۱۶ موکب از شهر مشهد به ۴۰ نقطه در روستاهای حاشیه این شهر اعزام شدند که با استقرار در روستاهای هدف، در سه حوزه عمران و محرومیت ‌زدایی، فرهنگی‌- مذهبی، درمان و سلامت به ارائه خدمات می‌پردازند.

جانشین مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اطعام محرومان را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی دکر و بیان کرد: به صورت روزانه، بیش از پنج هزار پرس غذای متبرک حضرت امام رضا (ع) در مناطق حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی افزود: همزمان با دهه پایانی صفر به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی پویش سراسری "محله‌های امام رضایی" با محوریت حمایت از برگزاری برنامه‌های مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) راه‌اندازی می‌شود.

موسویان ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، فضاهای باز موسسات آستان قدس رضوی در خارج از محدوده حرم مطهر رضوی همزمان با ایام پایانی ماه صفر آماده برپایی مراسم عزاداری تشکل‌های مردمی و هیاتهای مذهبی خواهند بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: