۰

تاکید آیت الله سبحانی بر زیارت از دور سالار شهیدان در شرایط کنونی

شرائط کنونی ایجاب می کند که علاقه مندان سالار شهیدان (سلام الله علیه) از همین سرزمین خودشان، سلام و درود خود را بفرستند و در حقیقت مسئله سلامتی جامعه سبب می شود که زیارت از دور انجام بگیرد و در عین حال با کمال تأسف و تأثر.
کد خبر: ۲۴۰۷۰۶
۰۹:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، متن پیام آیت الله سبحانی به همایش بین المللی «امام حسین(علیه السلام) و همگرایی امت اسلامی» که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

حسین بن علی (علیهما السلام) چراغ هدایت و رستگاری و کشتی نجات از غرق در مهلکه ها است.
با درود و سلام بر پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت بزرگوارش و اصحاب گرانقدر و با تشکر از حضور عالمان و فرهیختگان از مذاهب اسلامی در همایش بین المللی «امام حسین(علیه السلام) و همگرایی امت اسلامی» که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شده است.

از محنت‌ها و آلام امروز جوامع اسلامی و امت اسلامی، پراکندگی و تشتت و افتراق‌هاست که به سبب دست های پیدا و پنهان دشمنان اسلام هر روز بر آن افزوده می‌شود. و این مسأله سرمایه‌های بزرگی از امت اسلامی را بلااستفاده و یا با دشمنی‌ها به هدر داده است. از این رو بیش از گذشته نیازمند تلاش عالمان متعهد برای ایجاد مودت و همبستگی در میان امت اسلامی هستیم که بی‌تردید این همبستگی می‌بایست بر کانون و ارزش‌های مشترک بنا گردد که به لطف و رحمت الهی در میان امت اسلامی این کانون و ارزش‌های مورد اعتماد و قبول وجود دارد. پیامبر اعظم اسلام (ص) و اهل بیت بزرگوار آن حضرت، کانون مهر و محبت همه دلدادگان به اسلام و توحید است. امام حسین(علیه السلام)، هم به دلیل جایگاهش در میان اهل بیت رسول الله (ص) و هم به عنوان شخصیتی که برای احیا و دفاع از اسلام و سیره جدش از جان و حق‌اش گذشت، و به نماد آزادگی و حریّت و اسلام خواهی و جهاد فی سبیل الله و غیرت اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم و کج‌راهه‌ها تبدیل شده است، مورد مودت و احترام و تکریم همه مسلمانان می‌باشد.

راه او، مسلک و پیام او که زندگی عزتمند در سایه اسلام و آزادگی و انسانی زیستن و در یک کلام، زیست موحدانه است، مورد وفاق امت اسلامی بوده و می‌تواند کانون همبستگی و همگرایی امت اسلامی قرار گیرد.
در مکتب نورانی و متعالی اسلام، زیارت مزارهای مقدس مورد اهتمام همه مسلمانان از صدر اسلام تا به امروز بوده است و تمامی مذاهب و نحله‌های اسلامی بر آن تأکید نموده‌اند، و روایات متعدد و نیز سیره پیامبر (ص) و بزرگان دین شاهد و دلیل محکمی بر جایگاه و اهمیت زیارت است.

اربعین حسینی یادآور فداکاری‌ها و جانفشانی‌های سبط پیامبر (ص) یعنی حسین بن علی(علیه السلام) است که به حق رهبر آزادگان و سرسلسله شهدای راه خداست، و پیامبر گرامی (ص) سال‌ها پیش از شهادت فرزندش امام حسین(علیه السلام) درباره او فرمود: «شهادت حسین آن چنان شعله‌ای از عواطف و احساسات را در دل‌های مردم با ایمان برمی‌افروزد که هرگز سرد و خاموش نمی‌گردد».

«اربعین» با تجلی خاص خود همه ارادتمندان به پیامبر اسلام (ص) و خاندان آن حضرت به ویژه امام حسین(علیه السلام) را دور هم مجتمع ساخته و عرصه و ساحتی بی‌نظیر برای همگرای امت اسلامی و آزادگان خلق کرده است. این خود ظرفیتی و فرصتی مغتنم برای امت اسلامی آفریده تا با ایجاد اعتماد، یعنی اعتماد عناصر برجسته اسلامی به هم و با اتکا به ارزش‌های مقدس اسلامی، شاهد همگرایی و همبستگی امت اسلامی برای رهایی مسلمانان در مقابل تجاوز و تهاجم دشمنان اسلام باشیم.
امید است این نشست‌ها و گفتگوها مطلع مبارکی باشد برای این هدف مهم و گامی برای تعمیق مودت امت اسلامی.

با این همه تأکید در پایان یادآور می شویم که شرائط کنونی ایجاب می کند که علاقه مندان سالار شهیدان (سلام الله علیه) از همین سرزمین خودشان، سلام و درود خود را بفرستند و در حقیقت مسئله سلامتی جامعه سبب می شود که زیارت از دور انجام بگیرد و در عین حال با کمال تأسف و تأثر.

قم – حوزه علمیه
جعفر سبحانی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: