۰

۱۵ زندانی سیاسی در مصر اعدام شدند

حکم اعدام ۱۵ نفر از بازداشت شدگان سیاسی در مصر اجرا شد.
کد خبر: ۲۴۰۵۲۷
۱۰:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک سازمان مدافع حقوق بشر مصری اعلام کرد مسئولان این کشور حکم اعدام ۱۵ نفر از بازداشت شدگان سیاسی را اجرا کردند.

این سازمان افزود: ۱۰ نفر از این افراد مربوط به پرونده اعضای گروه سربازان مصر، ۳ نفر مربوط به پرونده حمله به پاسگاه پلیس کرداسه و دو نفر هم مربوط به پرونده‌ای بودند که در رسانه‌ها به حوادث کتابخانه اسکندریه معروف است.

این سازمان از خانواده‌های این افراد خواست برای تحویل گرفتن اجساد نزدیکان خود به سردخانه زینهم مراجعه کنند.

«هیثم ابوخلیل» مدیر مرکز حقوق بشر ضحایا گفت: هدف نظام مصر از اجرای حکم ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی، ایجاد رعب و وحشت به ویژه پس از تظاهرات روز جمعه گذشته است. ۷۲ محکوم دیگر به اعدام در مصر هم وجود دارند که منتظر اجرای حکم هستند.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نظام مصر مرتکب کشتار جدیدی در حق ۱۵ نفر از بازداشت شدگان سیاسی شد. احکام اعدام این افراد بر اساس استناد جعلی و اعترافات زیر شکنجه صادر شده است. این اعدام‌ها پس از محاکمه‌های مضحک که در آن حداقل معیار‌های محاکمه‌های عادلان هم رعایت نشد، صورت گرفت. دستگاه قضایی مصر، سیاسی کاری می‌کند و به هیچ وجه از استقلال و بیطرفی برخوردار نیست. نظام فعلی مصر تاکنون احکام اعدام ۷۴ نفر را اجرا کرده است.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: