۰

ایجاد 60 مرکز قرآنی در مسیر راهپیمایی اربعین

معاون سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق گفت: امسال به شدت بابت عدم حضور زائران ایرانی در مراسم زیارت اربعین متاسف هستیم، منتظر حضور این زائرین در مزارت مقدس شیعه در عراق بودیم.
کد خبر: ۲۴۰۴۹۲
۰۸:۴۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق در خصوص شرایط مراسم زیارت اربعین در سال جاری اظهار کرد: امسال به شدت بابت عدم حضور زائران ایرانی در این مراسم متاسف هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «خلیفه الجوهر» ادامه داد: این روزها علاوه بر حزن بابت سالگرد اربعین شهادت امام حسین(ع) به دلیل عدم ورود زائران خارجی به خصوص زائران ایرانی به عراق در غم و ناراحتی به سر می بریم.

وی ادامه داد: هر سال اماکن زیارتی در عراق مملو از زائران ایرانی بود و امسال نیز ما منتظر این زائرین در مزارات مقدس شیعی بودیم.

شیخ الجوهر که تولیت مرقد میثم التمار در کوفه را نیز بر عهده دارد و خدمات زیادی در این شهر انجام داده است گفت: سال های گذشته فضاهای مربوط به مرقد میثم تمار و حسینیه های کوفه را برای اسکان زائران ایرانی، افغانستانی و پاکستانی اختصاص می دادیم.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می‌کرد، افزود: اما خواهران و برادران شیعه خود از نقاط مختلف جهان را از دعا فراموش نمی کنیم. در این ایام دعا خواهیم کرد که آنها امسال و سال های آینده برای زیارت امام حسین(ع) به عراق بیایند و بلای کرونا از سر مسلمانان برطرف شود.

* ایجاد 60 مرکز قرآنی در مسیر راهپیمایی اربعین

معاون سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق همچنین در ادامه با ابراز تشکر از تلاش های خبرگزاری ابنا برای انعکاس حماسه زائرین امام حسین(ع) در مراسم اربعین، در خصوص اقدامات سازمان متبوعش در مراسم زیارت اربعین گفت: این سازمان 60 مرکز قرآنی را در مسیر حرکت زائرین اربعین از شهر بصره در جنوب عراق تا شهر کربلای معلی برپا کرده است.

وی ادامه داد: مراکز قرآنی سازمان مزارات شیعی در ایام اربعین وظیفه "تصحیح قرائت حمد و سوره زائرین اربعین" و "تشویق آنها به حفظ قرآن، خطبه های نهج البلاغه و ادعیه صحیفه سجادیه" را دارند. همچنین در این مراکز مسابقاتی بین زائرین اربعین با موضوع حفظ آیات و سوره های قرآنی یا احادیث و خطبه های نهج البلاغه برگزار می شود و به برندگان مسابقات هدایایی اهدا می گردد.

* فعالیت های عادی سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیفه الجوهر افزود: سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق در ایام دیگر سال به غیر از ایام اربعین نیز فعالیت هایی همچون برگزاری برنامه های فرهنگی، برپایی جشنواره ها، برگزاری مراسم های عزاداری، تشکیل جلسات سخنرانی، برپایی دوره های آموزشی و برگزاری برنامه های آشنایی با مزارات مقدس شیعه در عراق را دارد.

معاون سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق در خصوص فعالیت های رسانه ای این سازمان گفت: سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق یک پایگاه رسمی اینترنتی و صفحاتی در شبکه اجتماعی فیس بوک برای معرفی مزارات مقدس شیعه در این کشور دارد، همچنین منشورات و نقشه هایی در این خصوص توسط این سازمان تهیه شده است، به عنوان مثال راهنمای مزارات مقدس شیعه در نجف را به زبان های فارسی و انگلیسی ترجمه کردیم و این راهنما را در بین زائران ایرانی در سال های گذشته توزیع نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: زیارت نیابتی هم در برخی از مزارات مقدس شیعه در عراق صورت می گیرد و افراد می توانند از طریق پایگاه سازمان مزارات مقدس شیعه در عراق این درخواست را ثبت کنند تا برای آنها زیارتی به صورت نیابت در این مزارات انجام شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: