۰

ورود اولین گروه زوار خارجی اربعین به عراق

پس از موافقت طرف عراقی برای پذیرش یک هزار و 500 زائر از هر کشور در ایام اربعین، روز گذشته گروهی از زوار کویت وارد عراق شده و با زائران ساکن این کشور در مسیر حرم سیدالشهدا (ع) همگام شدند.
کد خبر: ۲۴۰۴۰۱
۱۰:۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، عراق، عصر چهارشنبه هشتم مهرماه در حالی که کمتر از ۱۰ روز تا اربعین حسینی باقی مانده بود، با پذیرش زائر خارجی به صورت محدود و آن هم از هر کشور تا یک هزار و ۵۰۰ نفر موافقت کرد.

پس از آن با شرایط دو کشور از نظر شیوع کرونا، ایران از اعزام نکردن زائر و موکب‌ها به حماسه اربعین خبر داد. اما برخی از کشورها همچون کویت پس از صدور ویزا از سوی عراق، زائران خود را برای حضور در حماسه عظیم اربعین اعزام کردند و روز گذشته نخستین گروه زائران خارجی از کویت وارد عراق شدند تا در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و خود را به حرم سیدالشهدا (ع) برسانند.

وزارت خارجه عراق به سفارتخانه‌های خود در کشورهای مختلف صدور ویزای اربعین از ۱۰ مهرماه را صادر کرده است که در نخستین اقدام، زوار کویتی از یازدهم مهرماه با زائران ساکن عراق در پیاده‌روی اربعین ۹۹ همراه شدند.

به گزارش فارس، هر ساله حدود ۲۰ میلیون زائر در ایام اربعین به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شود که سال گذشته بیش از ۳ میلیون ایرانی در کنار رائزان عراقی و سایر کشورها در حماسه اربعین حضور یافتند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: