۰

حمله به دو مسلمان در انتاریوی کانادا

در پی حمله به دو مسلمان در منطقه مسکونی در شهر گوئلف در انتاریوی کانادا، نامه‌های حمایتی و بسته‌های گل به محل مسجد ارسال شده و مردم محلی حمایت‌شان را از مسلمانان ابراز داشتند.
کد خبر: ۲۴۰۲۸۲
۰۹:۵۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از حمله نژادپرستی به مسجد جامعه اسلامی شهر «گوئلف» در انتاریوی کانادا، مردم محلی با فرستادن نامه‌ها و دسته‌های گل، حمایت‌شان را از اعضای مسجد ابراز کردند.

انجمن مسلمانان گوئلف اعلام کرد که حمایت جامعه از آن‌ها ارزش زیادی دارد.

در نامه‌ها و پیام‌های متعددی که روز پنج شنبه ورودی مسجد گوئلف را پر کرده بود، عباراتی چون «ما همیشه در کنار شما هستیم و خواهیم بود»، «آزادی ما بهم گره خورده است»، «متشکریم که بخش خارق العاده‌ای از جامعه ما هستید»، «ما از زحمات شما قدردان هستیم»، «زندگی مسلمانان ارزش دارد» و «مرگ بر نژادپرستی» به چشم می‌خورد.

ورودی مسجد پر از بادکنک‌ها، پیام‌های رنگارنگ حمایتی و گل‌های تازه بودند.

سارا سید ، نماینده مسلمانان گوئلف گفت: این واقعاً احساس خوبی است که بدانیم جامعه پشتیبان ما است و مردم به آنچه اتفاق افتاده آگاه هستند. حمایت جامعه این اطمینان را به ما می‌دهد که کاری که در اینجا انجام داده‌ایم ارزشمند بوده است.

سید با بیان اینکه که امام جماعت مسجد عصر پنجشنبه بعد از نماز غروب آفتاب متوجه حمایت‌ها شده گفت: ما نمی‌دانیم که کار چه کسی بوده است اما دیدن این صحنه عالی بود و لبخند را به لب ما نشاند.

سید همچنین با بیان اینکه ایمیل‌های پشتیبانی زیادی دریافت کرده‌اند افزود: این نشان می‌دهد که توانسته‌ایم پل‌های میان ادیانی بسازیم و روابط خوبی ایجاد کنیم.

کلیسای سنت آندرو در مرکز شهر نیز پیامی در صفحه وبسایت خود با محتوای «ما در کنار جامعه مسلمانان هستیم و عشق پیروز است» قرار داده است.

جامعه یهودیان شهر نیز پشتیبانی خود را ابراز داشتند.

لازم به ذکر است هفته گذشته یک مرد ۴۵ ساله به طور فیزیکی و کلامی به دو جوان مسلمان در یک محله مسکونی حمله کرده و آنان را «به خاطر مسلمان بودن» متهم کرده و مورد ضرب و شتم قرار داده است. به گفته پلیس این فرد به جرم تعرض بازداشت و متهم شده است.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: