۰

خسارت ۱۲ هزار میلیاردی کرونا به گردشگری کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حوزه گردشگری در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان تیر ماه سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت را متحمل شده است.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۸
۰۸:۴۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ولی تیموری روز (جمعه، ۱۱ مهر ماه) در سفر به شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی مانند حوزه‌های دیگر کشور از اسفند ماه و دقیقا در بدترین فصل ممکن دچار ویروس کرونا شد و خسارت‌های بسیار زیادی به این حوزه وارد شد، اما امیدواریم با مدیریت هرچه زودتر این بیماری، شادی و نشاط به جامعه ایرانی و خانواده گردشگری برگردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با وجود بیماری که صنعت گردشگری را به تعطیلی کشانده، ولی سرمایه گذاری بخش خصوصی تعطیل نشده و همچنان با علاقه پیگیر آماده سازی زیر ساخت‌های حوزه‌های گردشگری هستند.

تیموری گفت: حوزه گردشگری همچنان جذابیت خود را برای فعالان این بخش حفظ کرده و ما هم کمک می‌کنیم که تا حدودی زیان‌هایی که وارد شده جبران شود.

وی با بیان اینکه دولت در کنار وزارت میراث فرهنگی به دنبال جبران خسارت‌های حوزه گردشگری است، گفت: بخشی از این جبران خسارت‌ها انجام شده و بخشی دیگر تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته ویژه دولت برای ارائه تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای بخش تسهیلات کرونا وام ۱۲ درصد به ازای هر فرد شاغل در مجموعه گردشگری ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تا امروز حدود ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حوزه گردشگری در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان تیرماه ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت را متحمل شده است، گفت: این موضوع برآورده اولیه است و قطعا فقط حوزه گردشگری و زنجیره‌هایی که متصل به این حوزه است نیز از متضرر شدن در امان نبودند.

تیموری با بیان اینکه شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که این بیماری ایجاد کرده تاثیر‌های منفی در حوزه گردشگری داشته است، گفت: در حوزه گردشگری بین المللی استقبال توریست‌ها ۹۶ درصد کاهش داشته است. در ۱۵ روز ابتدای سال گذشته حدود ۷۶ میلیون شب گردشگر داخلی در سطح کشور اقامت داشتیم که این آمار امسال به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: شهرستان اردستان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد و به دلیل اینکه در فاصله کمی از کلان شهر اصفهان قرار دارد باید با برنامه ریزی از شهرت و معروف بودن بین المللی اصفهان به خوبی استفاده کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: