۱

پیشنهاد وزیر کشور برای جریمه متخلفان کرونایی

وزیر کشور در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا گفت: اگر موضوع جریمه تخلف از پروتکل‌های بهداشتی مورد توصیه ستاد ملی قرار گیرد، با روش‌های اقناعی و جذب همراهی مردم آن را اجرا می‌کنیم.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۴
۱۳:۲۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، امروز ۹ مهرماه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح آخرین مصوبات این جلسه پرداخت.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه موضوعات این جلسه در رابطه با بازنگری در نحوه اعمال، اجرا و نظارت پروتکل‌ها، بود، گفت: گزارش‌هایی در این خصوص ارائه شد که نشان می‌دهد اجرا و نظارت کاهشی بوده و این موضوع اثر خود را در بیماران، مبتلایان و بستری‌ها و همچنین فوتی‌ها نشان می‌دهد. ادارات، اصناف و اماکن عمومی که پیشتر برای آن‌ها پروتکل‌ها نوشته شده است باید زمان‌بندی اجرا و نظارت را به ستاد ارائه دهند، در این نظارت‌ها گروه‌هایی که زیر استاندارد و میانگین هستند تذکر دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح موضوع ماسک در جلسه امروز ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: براساس گزارش‌ها، در حال حاضر ماسک با قیمت هزار تا هزار و ۳۰۰ تومان تولید و توزیع می‌شود. در خصوص توزیع و رسیدن ماسک به دست مردم شبهاتی وجود دارد که مقرر شد تا تیمی نحوه توزیع ماسک در یک ماهه اخیر را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را ارائه کند.

رحمانی‌فضلی در رابطه با اولویت‌های توزیع ماسک نیز گفت: در اولویت نخست وزارت بهداشت، کادر درمان و داروخانه‌ها قرار دارند و حمل و نقل عمومی، دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان نیز در اولویت بعدی هستند. روزانه ۲۰ میلیون ماسک تولید می‌شود، اما در خصوص تأمین مواد اولیه تولید ماسک نگرانی‌هایی وجود داشت که مقرر شد این موضوع پیگیری و حل و فصل شود.

وزیر کشور رابطه با جریمه متخلفان پروتکل‌های بهداشتی نیز گفت: براساس دستورالعملی که نوشته شده، تهران در این موضوع به عنوان الگو در نظر گرفته می‌شود و پیگیری برای اجرای این موضوع ادامه دارد، به شکلی که اگر موضوع جریمه مورد توصیه ستاد ملی قرار گیرد، با روش‌های اقناعی و جذب همراهی مردم آن را اجرا می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: اقناع و همکاری مردم، کمک رسانه‌‎ها را می‌طلبد که بر همین اساس به کمیته اطلاع‌رسانی تکلیف شد برنامه خود را همراه با زمان‌بندی ارائه کند تا در جلسه بعد مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. بی‌تردید تا رسیدن به نقطه کاهشی ابتلا و بستری بیماران کرونا ویروس باید این موارد مورد پیگیری قرار گیرد، اما تنها راه غلبه بر این بیماری همکاری همه مردم است. اصناف جزء مواردی هستند که بیشترین تردد و تعامل با مردم را دارند که در پی شیوع کرونا ویروس نیز با مشکلات بسیاری مواجه شدند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این قشر تا ۶۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت کردند؛ امیدواریم با همکاری بیشتر این عدد به ۸۰ درصد برسد به شکلی که هم خودشان و هم مراجعان مکلف به رعایت پروتکل‌ها باشند. بی‌تردید موفقیت در این امر نیازمند همکاری و تعامل همه مردم است تا بر این بلا فائق شویم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
درآینده بیماریهای مختلفی نسل بشر را درگیر خواهد کرد
و محققان اگر آن روز صادق باشند خواهند گفت :
این بیماریها حاصل برخی از پروتکل های بهداشتی سالهای گذشته است ...
زدن مستمر ماسک- استفاده از مواد گندزدا و ضدعفونی کننده - استفاده از الکل و ژلهای ضد باکتری و ...
و مهمتر از همه مشکلات روحی و روانی ناشی از ماندن در خانه و عدم صله رحم و ترس از ابتلا به کرونا