۱

توضیحات ستاد مرکزی اربعین درباره اعزام زائر به عراق

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ اطلاعیه و دعوتنامه از سوی دولت عراق جهت حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات به دست این ستاد و وزارت امور خارجه نرسیده است خاطرنشان کرد: چنانچه تغییری در برنامه‌ی اعزام باید به عراق اعمال شود با توجه به شیوع ویروس کرونا مراتب را به اطلاع ستاد ملی کرونا می‌رسانیم و جهت تعیین تکلیف در این خصوص از آن ستاد استعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۲۴۰۱۸۲
۰۸:۳۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، امید کوثری درباره انتشار مطلبی در فضای مجازی به نقل از مقامات کشور عراق در خصوص فراهم شدن امکان حضور ۱۵۰۰ نفر زائر از هر کشور خارجی در عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: تا این لحظه هیچ اطلاعیه و دعوتنامه رسمی از سویی دولت عراق درباره فراهم شدن امکان حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی به دست ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه دوستان ما در وزارت خارجه نیز اعلام کرده‌اند که تاکنون در این خصوص به طور رسمی دعوتنامه از کشور عراق دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه با سفیر محترم عراق داشتیم نیز ایشان به صراحت تصریح کردند که امکان اعزام هیچ زائری از کشور‌های خارجی به عراق وجود ندارد.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ تغییری در باره برنامه‌های کشور عراق برای پذیرش زائر از سایر کشور‌ها اعلام نشده است گفت چنانچه چنین تغییری اعمال شود با توجه به شیوع ویروس کرونا مراتب را به اطلاع ستاد ملی کرونا می‌رسانیم و جهت تعیین تکلیف در این خصوص از آن ستاد استعلام می‌کنیم.

کوثری درباره آمادگی ستاد مرکزی اربعین برای اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی در عراق اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون تصمیم بر این بوده که اعزامی به عراق انجام نشود برای تقویت طرح‌های جایگزین مراسم اربعین حسینی در عراق طرح‌هایی برنامه ریزی کردیم. با این حال در صورت اعمال هر تغییری در برگزاری مراسم اربعین پس از اعمال نظر ستاد ملی کرونا آمادگی برای اجرای تصمیمات بعدی وجود دارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
m.m.m
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
چرا دروغ میگید؟ستاد مبارزه با دستگاه امام حسین