۰
رئیس آموزش و پرورش استثنایی:

زبان اشاره در آموزش تلویزیونی برای دانش‌آموزان استثنایی اضافه شد

حسینی گفت: در تمام دوره‌های تحصیلی، زبان اشاره برای ارائه دروس بر روی آنتن زنده اضافه شده است.
کد خبر: ۲۴۰۱۶۸
۱۵:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص امکاناتی که قرار است به دانش‌آموزان استثنایی ناشنوا، اظهار کرد: قرار است اتاق آکوستیک شنوایی‌سنجی که بتواند سنجش را خیلی بهتر انجام دهد و مداخله‌ای به‌هنگام رقم بزند را راه اندازی کنیم. امسال اعتبارات توانبخشی و حمایتی ما که چهار میلیارد تومان بود را به هفت میلیارد تومان افزایش دادیم.

او افزود: ۱۶ بخش توانبخشی داشتیم که یک بخش به آن اضافه کردیم که ناشنوایان از همه این بخش‌ها بهره‌مند هستند اما یک بخش را مخصوص به آن‌ها اختصاص دادیم مثل ارائه سمعک، کاشت حلزون و تعویض قطعات حلزون که از یک میلیون تا سه میلیون تومان به آن‌ها کمک هزینه داده می‌شود و از سال جدید ارائه خواهد شد.

حسینی ادامه داد: بیش از ۱۰۲ عنوان کتاب برای دانش‌آموزان استثنائی تولید و مناسب سازی شده است. ۲۰ عدد از این محتوا‌ها برای دانش‌آموزان پیش‌دبستان است و نهایتا با ایجاد مرکز جامع محتوای آموزشی که همه دروس استثنایی در آن‌جا بارگذاری می‌شود، تا به الان ۴۰۰ محتوا بارگذاری شده و ۸۰ مورد آن به بچه‌های ناشنوا مربوط است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی در خصوص آموزش تلویزیونی برای دانش‌آموزان استثنایی، گفت: در تمام دوره‌های تحصیلی، زبان اشاره برای ارائه دروس بر روی آنتن زنده اضافه شده است. این خدمت بسیار بزرگ و خواسته‌ای جدی از سمت دانش‌آموزان استثنایی بود. در برنامه شاد هنوز موفق به تهیه برنامه گویا ساز برای ناشنوایان نشده‌ایم اما همکاران ما برای تهیه این برنامه در شبکه شاد در حال تلاش‌ هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: