۰

معترضان برای الکاظمی ضرب‌الاجل تعیین کردند

شهروندان معترض عراقی در آستانه نخستین سالروز تظاهرات مردمی این کشور به نخست‌وزیر کشورشان یک ماه مهلت دادند تا خواسته‌هایشان را برآورده کند.
کد خبر: ۲۴۰۱۴۰
۱۳:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بغداد الیوم اعلام کرد که فعالان و جوانان معترض عراق چند روزی است که برای نخستین سالروز تظاهرات مردمی در یکم اکتبر ۲۰۱۹ آماده می‌شوند.

طبق این گزارش، فعالان تظاهرات سالروز اعتراضات مردمی عراق را که قرار است فردا (پنجشنبه) آغاز شود، "انقلاب قصاص" نامیده‌اند.

در همین راستا، "ابو منتظر اللامی"، فعال عراقی در این باره اظهار کرد که فعالان معترض پیش از تظاهرات فردا درباره چند نکته توافق کردند.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین توافقات میان فعالان می‌توان به مجازات عاملان قتل معترضان، راه‌اندازی قانون احزاب، تکمیل قانون جدید انتخابات طبق خواسته معترضان نه فراکسیون‌های سیاسی و انحصار سلاح در دست دولت اشاره کرد.

اللامی در ادامه گفت که فعالان معترض همچنین به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تا ۲۵ اکتبر مهلت دادند که خواسته‌هایشان را برآورده کند و در غیر این صورت معترضان شعار "الکاظمی برو" را سر خواهند داد.

تظاهرات مردمی ۲۰۱۹ عراق در یکم اکتبر و در اعتراض‌ به بیکاری، خدمات عمومی ناکافی و فساد در پایتخت عراق آغاز شد و خیلی زود به شهرهای دیگر هم سرایت کرد و در نهایت منجر به استعفای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین این کشور و دولت وی شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: