۰

سخنان جنجالی استاندار سقطری خطاب به عبد ربه منصور هادی

استاندار مجمع الجزایر سقطری در پیامی برای رئیس جمهور دولت مستعفی یمن از انتقال اختیارات مالی این دولت به کارمندان حامی شورای انتقالی خبر داد، اقدامی که جنجال و علامت‌ سوال‌های زیادی را درباره آینده دولت مستعفی در این مجمع الجزایر ایجاد کرده است.
کد خبر: ۲۴۰۰۱۸
۱۱:۰۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، استاندار مجمع الجزایر سقطری در پیامی برای رئیس جمهور دولت مستعفی یمن از انتقال اختیارات مالی این دولت به کارمندان حامی شورای انتقالی خبر داد، اقدامی که جنجال و علامت‌ سوال‌های زیادی را درباره آینده دولت مستعفی در این مجمع الجزایر ایجاد کرده است.

 رمزی محروس، استاندار مجمع‌الجزایر سقطری در پیامی خطاب به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن گفت، دولت مستعفی (به ریاست معین عبدالملک) دستور انتقال اختیارات مالی خود به کارمندان حامی شورای انتقالی را که تحت حمایت امارات هستند، صادر کرده است.

پیام محروس سوال‌های زیادی را درباره همدستی دولت مستعفی با شورای انتقالی در مورد کنترل بر این مجمع الجزایر که سقطری بزرگترین این شش جزیره واقع در مقابل سواحل خلیج عدن در اقیانوس هند است، ایجاد کرده است.

محروس در تاریخ بیست و چهارم ماه جاری میلادی نامه‌ای برای هادی فرستاد و در آن تاکید کرد که کابینه‌ای که معین عبدالملک ریاست آن را بر عهده دارد، اختیارات مالی خود را به کارمندان حامی شورای انتقالی واگذار کرده و این جایگاه دولت (مستعفی) را در میان جامعه ضعیف می‌کند.

استاندار سقطری گفت: آنچه دولت خودمختار خوانده می‌شود و شورای انتقالی اواخر ژوئیه گذشته از آن انصراف داد، در کنار حملات به نهادهای دولتی و غارت آنها در استان به کار خود ادامه می‌دهد.

محروس در پیام خود برای منصور هادی افزود: پایگاه‌های کشور غارت شدند و سلاح‌های آنها فروخته و یا به خارج جزیره قاچاق شدند، همچنین ورود افراد مسلح از خارج سقطری به این جزیره ادامه دارد. دستکم ۱۰۰۰ مسلح از خارج سقطری در این جزیره حضور دارند که به عنوان مزدور استخدام شدند.

این مسؤول یمنی با اشاره به ورود یک فروند کشتی حامل تجهیزات ارتباطی و وسایل مختلف بدون اجازه دولت مستعفی و یا هرگونه اقدام رسمی از سوی مسؤولان بندر گفت: شورای انتقالی و حامیان آن پایگاه‌های نظامی را در شرق و غرب سقطری و در ساحل شمالی و جنوبی و اطراف فرودگاه ایجاد کردند.

او در ادامه نیز از قاچاق یک نوع درخت کمیاب جزیره توسط شورای انتقالی از طریق گذرگاه‌هایی که مسؤولان دولت مستعفی مانع از فعالیت آنها شده بودند، خبر داد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: