۰

خدمت رسانی ۹۸ موکب اربعین در استان قم

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: : ۱۲۰ موکب در ارتباط با اربعین در قم شناسایی شده اندکه ۹۸ موکب آن فعال است و به جای حضور در عراق می توانند برنامه های خوبی برای حمایت از اقشار ضعیف عملیاتی کنند.
کد خبر: ۲۳۹۹۹۹
۰۹:۴۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، چهارمین جلسه ستاد اربعین با حضور مواکب اربعین حسینی استان قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین "احمدی قمی" گزارشی از عملکرد موکب های اربعین در ایام کرونا در شش ماه گذشته ارایه کرد وافزود مسؤولین مواکب خدمات ارزنده ای انجام دادند.

در ادامه "یونس عالی پور" معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به وضعیت فوق قرمز کرونا گفت: پیاده روی همه ساله اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران، امسال برگزار نمی شود.

عالی پور در ادامه گفت: بیش از 2 هزار هیات مذهبی قم که در طول ماه محرم مشغول فعالیت بودند عملکرد رضایت بخشی از خود برجای گذاشتند.

وی ادامه داد: مدیریت قم از عملکرد هیات های مذهبی در طول ماه محرم راضی است و باید مساله پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری های دهه دوم و سوم صفر نیز ادامه یابد.

عالی پور در حاشیه چهارمین جلسه ستاد اربعین استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل شرایط حاد بیماری نمی توانیم در سال جاری مراسم اربعین برگزار کنیم و باید فعالیت موکب ها در مسیر کمک به نیازمندان و مواسات و همدلی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: موکب هایی که هر سال ایستگاه هایی را برای خدمت به زائران برپا می کردند، در داخل قم می توانند در قالب قرارگاههای مردمی به نیازمندان خدمت رسانی کنند.

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز برنامه های فراوانی از طریق فضای مجازی برگزار می شود و قرائت زیارت سیدالشهداء در مجالس و منازل طبق رعایت پروتکل ها مورد توجه قرار دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: 120 موکب در ارتباط با اربعین در قم شناسایی شده اندکه 98 موکب آن فعال است و به جای حضور در عراق می توانند برنامه های خوبی برای حمایت از اقشار ضعیف عملیاتی کنند.

وی گفت: طبق دستورالمعل های ابلاغی، ریل گذاری برای فعالیت موکب ها از عراق به ایران تغییر کرده است و به سمت مواسلات و همدلی مومنانه می رود.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: