۰

گسترش فعالیت های قرآنی آستان حسینی در بورکینافاسو

دارالقرآن کریم شعبه بورکینافاسو وابسته به آستان حسینی از گسترش فعالیت های آموزش قرآن کریم در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۵۸۰
۰۹:۰۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، درپی شیوع ویروس کرونا، دارالقرآن کریم شعبه بورکینافاسو وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) فعالیت های آموزشی خود را از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی یا دوره های حضوری با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی لازم ادامه می دهد.

«شیخ سلیمان ویدراوگو» مسئول این شعبه گفت: فعالیت های دارالقرآن کریم در بورکینافاسو در سه منطقه از مناطق این کشور و در سطح های مختلف در حال گسترش است. از آنجا که این روزها حزن آور و عاشورایی است. بنابراین ذکر امام حسین (ع) و تبیین قیام و شهادت این امام همام بزرگترین قسمت از فعالیت های این دارالقرآن است.

وی افزود: فعالیت های دارالقرآن الکریم شعبه بورکینافاسو به زبان اصلی مردم این کشور و همچنین به زبان عربی برگزار می شود. برگزاری فعالیت های این شعبه به زبان عربی با هدف تقویت و تحکیم این زبان در میان دانش آموزان انجام می شود تا کلمات قرآن و روایت های اهل بیت(ع) و دعاهای آنها را درک کنند.

مسئول این شعبه ادامه داد: فعالیت های این شعبه در دوره اخیر شامل برگزاری گفتگوهای قرآنی هدفمند و پیوند دادن آنها به مسئله نهضت حسینی، برپایی سلسله سخنرانی های ویژه تفسیر سوره فجر، آموزش کودکان در مرحله ابتدایی(از کلاس اول تا ششم) و تلاوت و حفظ برخی از سوره های کوچک قرآن کریم است.

وی گفت: آموزش تلاوت صحیح قرآن کریم به مردم و حضور همیشگی برای تصحیح تلاوت آنها به صورت اینترنتی(از راه دور) یا حضور در مقر دارالقرآن، حفظ قرآن از طریق آموزش معانی کلمات و تفسیر موضوعی و احکام ترتیل عملی در مرحله پیشرفته از جمله فعالیت های دیگر این دارالقرآن الکریم است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: