۰

خونین‌ترین روز افغانستان از زمان مذاکرات دوحه رقم خورد

بر اساس اعلام مقامات امنیتی افغانستان، در درگیری‌های شبانه نیروهای دولتی با طالبان در مناطق مختلف این کشور دستکم ۵۷ نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.
کد خبر: ۲۳۹۴۳۴
۱۲:۲۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خونین‌ترین روز افغانستان از زمان آغاز مذاکرات دوحه (حدود ۱۰ روز قبل) با کشته شدن ۵۷ نیروی امنیتی این کشور در درگیری با طالبان رقم خورد.

در همین رابطه «سید محمد سادات» معاون والی ولایت ارزگان گفت: خونین‌ترین درگیری‌های یکشنبه شب در این ولایت روی داده که طی آن ۲۴ نفر از نیروهای دولتی در حمله جنگجویان طالبان به مراکز بازرسی پلیس کشته شدند.

رویترز نیز به نقل از برخی مقامات محلی نوشت که درگیری‌ها و تلفات در ولایت‌های تخار، هلمند، کاپیسا، بلخ، میدان وردک و قندوز نیز گزارش شده است.

به گفته منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ، طالبان در این ولایت سه عضو ریاست امنیت ملی را نیز به گروگان گرفته است.

این در حالی است که طالبان تلفات نیروهای خود را تأیید نکرده اما به گفته «عبدالهادی جمال» سخنگوی نیروهای امنیتی افغانستان در پامیر، ۵۴ تن از شورشیان در درگیری‌های یکشنبه شب در ولایت‌های قندوز، تخار و بغلان کشته شده‌اند.

«محب‌الله شریف‌زی» سخنگوی ولایت میدان وردک نیز گفت که در جریان درگیری‌ها ۲۶ جنگجوی طالبان کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی است که گروه‌های مذاکره‌کننده به نمایندگی از طالبان و دولت افغانستان از ۲۲ شهریور برای مذاکره در پایتخت قطر گردهم آمده‌اند، اما در این گفتگوها به ویژه در مورد اجرای آتش‌بس که بسیاری از کشورها خواستار آن شده‌اند هنوز پیشرفت چندانی به دست نیامده زیرا گروه طالبان پیشنهاد آتش‌بس را رد می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: