۰

انتشار کتابی نژادپرستی و تبعیض ضد مسلمانان را در آمریکا

یک نویسنده مراکشی با انتشار کتابی نژادپرستی و تبعیض ضد مسلمانان را در آمریکا بررسی کرد.
کد خبر: ۲۳۹۳۶۸
۱۶:۳۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «بروید به کشورتان... بازگردید به سرزمین تان» این عبارت های نژادپرستانه ای است که امروز مسلمانان و مهاجران کشورهای مختلف به آمریکا با آن مواجه هستند.

نژادپرستی در آمریکا که به «سرزمین فرصت ها» و «جزیره آزادی ها» توصیف می شد، افزایش یافته است و هر روز در یک گوشه از این سرزمین صدای بی عدالتی و تبعیض و نژادپرستی شنیده می شود.

«لیلی للامیس» نویسنده مراکشی تبار مقیم آمریکا نگرانی بسیاری از عرب های مهاجر را در کتاب خود با نام « شهروندی با شرایط: درباره تعلق در آمریکا» بررسی کرد. این عرب ها با وجود اینکه تابعیت آمریکایی خود را از سال ها پیش به دست آوردند، اما از حق شهروندی برخوردار نیستند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت: این کتاب بر ساختار شخصیت عربی در ساز و کار واقعیت آمریکا تمرکز دارد.

للامیس در این کتاب به وضعیت تراژدیک مسلمانان در جامعه آمریکا با ذکر مثال های متعدد اشاره می کند. مسلمانانی که در جامعه آمریکا احساس ناامنی می کنند.

این نویسنده فاش کرد که در رسانه های اجتماعی به پرسش های متعدد پاسخ می داد که شخصی برای وی نوشته بود که " بروید به جایی که احساس امنیت کنید، به کشورتان بروید».

وی در این کتاب به بازگو کردن اتفاقی که برای «رشیده طلیب» نماینده کنگره آمریکا رخ داد، اقدام کرده است. هنگامی که رشیده طلیب در جمع خبرنگاران درحال گفتگو بود، شخصی از میان جمع فریاد می کشد« ما نمی خواهیم اینجا مسلمان باشد».

در این کتاب به مشکلات مسلمانان همچون تحصیلات و مسافرت اشاره شده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با اتخاذ مواضع تند ضد مسلمانان و مهاجران، وضعیت آنها را در این کشور وخیم تر کرده است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: