۰

جزئیات برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی

دبیر همایش سه ساله‌های حسینی به جزئیات برگزاری این همایش پرداخت.
کد خبر: ۲۳۹۳۴۰
۱۳:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  فاطمه گنجی دبیر همایش سه ساله‌های حسینی و مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور و پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام، هدف از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی را ترویج فرهنگ غنی عاشورا ذکر کرد و گفت: حضرت رقیه (س) دختر سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است.

وی به مصائب روز عاشورا اشاره کرد وادامه داد: مصائبی را که کاروان حسینی و یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کربلا تا کوفه و شام دیدند، وجدان هر انسان آزاده‌ایی را به درد می‌آورد.

گنجی افزود: چهاردهمین همایش «سه ساله‌های حسینی (ع)» به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فراق پدر شهدای مدافع حرم و همه شهدا سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با حضور تعدادی محدود و نمادین کودکان و مادران همزمان با سراسر کشور در تهران در دو نقطه متمرکز شامل حرم مطهر امام خمینی (ره) و میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش سه ساله‌های حسینی با مشارکت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام و آستان مقدس بنیانگذارجمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ساعت ۱۶ روز سه شنبه همراه با برنامه‌های متنوع کودکانه نوگلان حسینی و زینبی و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو برگزار می‌شود همچنین همایش روز چهارشنبه ساعت ۱۶ بعداز ظهر با حضور حجت الاسلام فلاح استاد حوزه کودک و برنامه‌های متنوع کودکانه با اجرای نوگلان حسینی و زینبی در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور گفت: یکی از اهداف همایش سه ساله‌های حسینی (ع)، پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه (س) و اثربخشی این کودک در حماسه عاشوراست و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان منطقه و جهان که زیر شدیدترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری قرار دارند و اینکه کودکان بیاموزند باید مراقب شمر و یزید‌های زمانه یعنی استکبار جهانی، باشند؛ ضمن اینکه کودکان‌مان را طوری تربیت کنیم که با فرهنگ اهل بیت (ع) آشنا شوند.

دبیر همایش سه ساله‌های حسینی با بیان اینکه از دیگر اهدف برگزاری این همایش، ترویج فرهنگ غنی عاشوراست، ادامه داد: هدف دیگری که از برگزاری این مراسم، بزرگداشت نام‌آور سه ساله عاشوراست که با وجود سن کم درس زندگی داد.

وی افزود: با نشان دادن حماسه عاشورا همراه با داستان و اجرای کودکانه می‌توانیم در تربیت و فرهنگسازی عاشورایی در کودکان قدم برداریم و همچنین در این همایش، مظلومیت کودکان را از اقدامات تکفیری و جنایتکاران استکبار جهانی در منطقه و جهان به تصویر بکشیم.

منبع: SNN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: