۰

تمجید عالم الازهر از نقش امام سجاد (ع) در گسترش‌امر به معروف و نهی از منکر

شیخ جواد ریاض از علمای دانشگاه الازهر مصر در وبینار «سیره امام سجاد (علیه السلام) در حفظ دین و مبارزه با مستکبرین» با اشاره به فضائل امام زین العابدین (علیه السلام) ، گفت: آن امام همام همواره اصل امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به کار می‌برد و بر تربیت معنوی و اخلاقی تأکید می‌کرد.
کد خبر: ۲۳۹۲۹۴
۱۶:۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وبینار سیره امام سجاد (علیه السلام) در حفظ دین و مبارزه با مستکبرین شب گذشته، ۲۹ شهریورماه با حضور شخصیت‌های دینی و پیروان ادیان و مذاهب مختلف به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و مرکز امت واحده لبنان در فضای زوم برگزار شد.

آیت‌الله محمدحسن اختری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در این وبینار با اشاره به ابعاد اعتقادی و فکری سیره امام سجاد (علیه السلام) ، تصریح کرد: منشور حقوق بشر و صحیفه سجادیه دو یادگار ارزشمند آن حضرت در دسترس جهانیان است.

وی با تأکید بر اهمیت پیروی جوامع اسلامی و انسانی از تعالیم گهربار امام سجاد (علیه السلام) ، بیان کرد: در شرایط امروز پیروی از این تعالیم از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا موجب کاهش یا رفع ظلم و ستم و بی‌عدالتی می‌شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیه السلام) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه جنایات رژیم آل سعود و آل خلیفه در کشتار مردم مسلمان با سکوت جوامع مدعی دفاع از حقوق بشر صورت می‌گیرد و این جنایات ظالمانه برخلاف موازین شرعی، اخلاقی، انسانی و همچنین تعالیم ائمه اطهار (علیه السلام) به خصوص تعالیم امام سجاد (علیه السلام) است.

حجت‌الاسلام سیدفادی السید، رئیس مرکز امت واحده لبنان نیز بیان کرد: امام سجاد (علیه السلام) در رویارویی با تبلیغات مغرضانه بنی‌امیه علیه اهل بیت (علیه السلام) برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که علیه اسلام و اهل بیت (علیه السلام) روا داشتند، نقش تأثیرگذاری داشت.

وی افزود: امام سجاد (علیه السلام) در شرایط خفقان و رعب حاکم بر جامعه توانست تفکرات مردم را از لحاظ فکری و اعتقادی و از راه ادعیه معنوی بازسازی و هدایت کند و معنویت را به جامعه بازگرداند.
شیخ جواد ریاض از علمای دانشگاه الازهر مصر نیز با اشاره به فضائل امام زین‌العابدین (علیه السلام) ، گفت: آن امام همام همواره اصل امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به کار می‌برد و بر تربیت معنوی و اخلاقی در ادعیه خود تأکید می‌کرد.

شیخ حسن المصری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش أمل نیز سروده بسیار زیبایی را درباره فضائل و شخصیت معنوی و الهی امام سجاد (علیه السلام) قرائت کرد.
شیخ محمد الزعبی، رئیس دفتر تبلیغ جنبش توحید اسلامی لبنان با ارائه تحلیلی از خفقان حاکم بر مسلمانان در دوره اموی، اظهار کرد: در این دوره مواردی از فساد، تحریف دین، بدعت‌گذاری و جعل احادیث و تحریف تاریخ نبوی به منظور اطاعت از حاکم ظالم انجام شد.

وی افزود: امام سجاد (علیه السلام) نقش هدایتگرانه‌ای در بیان حق و حقیقت و افشای جنایات بنی‌امیه و مسئله ایجاد اصلاح اعتقادی و سیاسی و دینی در جامعه، داشتند.

سپس اسقف آنتوان ضو، دبیرکل مؤسسه گفت‌و‌گوی ادیان اسلام و مسیحیت لبنان نیز در سخنانی بیان کرد: امام سجاد (علیه السلام) با مسیحیان با مهربانی و مودت تعامل می‌کرد زیرا حرکت اصلاح‌گرایانه وی اقدامی انسانی بود و دعا و مناجات‌های آن امام باعث هدایت مردم و نزدیکی آنان به پروردگار خالق جهانیان شد و محبت را بین مردم و خالق رواج داد.

وی افزود: تعالیم اسلام و مسیحیت برای نجات انسان و گسترش محبت و دوستی در جوامع انسانی است.
در این وبینار جمال شهرستانی، مسئول امور تبلیغاتی و روابط عمومی آستان مقدس حسینی در کربلا نیز از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی به منظور احیای فرهنگ اهل بیت (علیه السلام) به ویژه امام سجاد (علیه السلام) و برگزاری مسابقات فرهنگی درباره رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) و صحیفه سجادیه با شرکت شخصیت‌های برجسته از سراسر جهان و کشورهای اسلامی و عربی خبر داد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: