۰

چگونه از فیشینگ اطلاعات جلوگیری کنیم

کارشناس حوزه فناوری بررسی دقیق آدرس سایت‌های اینترنتی و عدم نصب نرم افزار‌های مشکوک و غیر معتبر را در جلوگیری از فیشینگ اطلاعات موثر دانست.
کد خبر: ۲۳۹۱۰۴
۱۰:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نیما حسینی کارشناس حوزه فناوری با اشاره به فیشینگ اطلاعات در فضای مجازی اظهار کرد: فیشینگ اطلاعات یک اقدام مجرمانه در فضای مجازی برای بدست آوردن اطلاعات شخصی و بانکی قربانی است و معمولا از طریق جعل درگاه و یا ایجاد سایتی شبیه به سایت اصلی، کاربر را فریب داده و اطلاعات شخصی آن را دریافت می‌کند.

کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: فیشینگ در واقع یک طراحی جعلی از درگاه‌های اینترنتی است که کاربر با واردکردن اطلاعات خود به سایت تقلبی، به صورت ناآگاهانه تمام اطلاعات خود را در اختیار فیشر یا همان فرد فیشینگ کننده سایت قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از شیوه‌های فیشینگ ارسال ایمیل از فروشگاه‌های معتبر مبنی بر فروش کارت شارژ ۵ هزار تومانی به قیمت ۴ هزار تومان است در این شرایط کاربر با اعتماد به سایت جعلی وارد آن می‌شود و اطلاعات بانکی خود را وارد می‌کنند و فیشر با سواستفاده از این اطلاعات اقدام به خالی کردن حساب قربانی می‌کند.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از ترفند‌های فیشینگ ارسال پیام‌هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی است و هدایت کاربر به صفحه جعلی درخواست پرداخت هزینه ارسال و از این طریق حساب قربانی را خالی می‌کنند.

این کارشناس حوزه فناوری افزود: طرح‌های مانند یارانه و سهمیه سوخت نیز فضا را برای فیشر‌ها فراهم کرد و بسیاری از تله‌های ایجاد شده مربوط به این خدمات بوده که مورد سواستفاده فیشر‌ها قرار گرفته و معمولا با نوشته‌هایی مانند قطع شدن سهمیه یارانه و جلوگیری از سوخت شدن سهمیه بنزین به صفحه زیر مراجه کنید، همراه بوده است.

حسینی تصریح کرد: فیشینگ ایمیلی که به آن اشاره شده یکی از متداولترین روش‌های سرقت اطلاعات است و فیشر با جعل عناوین و طراحی سایت‌های شبیه به سایت‌های معتبر اقدام به سرقت اطلاعت می‌کند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: طی سال‌های گذشنه فیشینگ اطلاعات بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و در این مورد فیشر نسبت به جمع آوری اطلاعات فرد قربانی اقدام می‌کند و با اطلاعاتی مانند اسم فرد به قربانی پیام می‌دهد و از این طریق اعتماد فرد را جلب می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از شیوه‌های مورد استفاده از طریق نصب نرم افزار‌های مشکوک و مخرب است، اپلیکیشن‌هایی که با عناوینی مانند نرم افزار هک پسورد وای فای و هک بازی‌های معروف ارائه می‌شوند، بیشترین احتمال را برای هک دارند.

حسینی عنوان کرد: شیوه استفاده از پیامک و ارسال پیام‌های مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی نیز بسیار متداول شده است و با فریب قربانی و کشاندن آن به سایت جعلی اقدام به سرقت می‌کنند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: در محموع هنگام ورود به سایت باید آدرس آن را به صورت کامل بررسی کرد و از نصب نرم افزار‌های مشکوک خوداری کرد تا مانع فیشینگ اطلاعات شد.

منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: