۰

واکنش چین به اعتراضات جهانی درباره وضعیت مسلمانان اویغور

چین وضعیت زندگی و پیشرفت در مناطق مسلمان نشین در غرب دور این کشور را ستود.
کد خبر: ۲۳۹۰۳۵
۱۰:۴۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، درحالیکه سازمان ملل، کشورهای مختلف و گروه‌های حقوق بشری سالها است در مورد سرکوب و آزار مسلمانان اویغور در استان غربی سین کیانگ انتقاد می‌کنند، پکن از وضعیت زندگی و پیشرفت‌های گسترده در این منطقه خبر داده است.

آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده همه کالاهای تولیدشده در ۵ کارخانه در استان سین کیانگ را تحریم کرده است. این کارخانه‌های به بیگاری کشیدن از مسلمانان زندانی و کار اجباری متهم هستند. این درحالی است که چین از تحول گسترده در ایجاد شغل و رفاه در این منطقه سخن گفته است. چین اعلام کرده طرح بازآموزی مسلمانانی که به اقدامات تروریستی و خرابکاری متهم بوده‌اند با موفقیت درحال انجام است و برای این زندانیان تجربیات و حرفه فراهم آورده است. چین گفته طرح‌های توسعه‌ای در استان سین کیانگ رفاه را برای میلیون‌ها نفر به ارمغان آورده است.

گفتنی است چین یک میلیون مسلمان را به زندان انداخته و از آنها بیگاری می‌کشد. دلیل چین برای این کار تبدیل نشدن سین کیانگ به سوریه دوم است. فیلم‌های منتشر شده از وضعیت مسلمانان در مراکز بازآموزی عقیدتی و سیاسی گویای نقض آشکار حقوق بشر در آنها است. سازمان ملل متحد تاکنون در راضی کردن چین به منظور بازدید از این مراکز ناموفق بوده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: