۲

کربلای معلی درهایش را به روی زائران گشود

به محض اعلام باز شدن درهای کربلای معلا برای استقبال از عزاداران امام حسین(ع)، فرماندهان امنیتی آخرین اقدامات و تلاشهای خود برای طرح یکپارچه ویژه تامین امنیت زیارت اربعین را با پشتیبانی نیروهای حشد شعبی انجام دادند و حشد شعبی نیز هزاران داوطلب را برای مشارکت در این طرح فراخوانده است.
کد خبر: ۲۳۹۰۰۶
۰۸:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به محض اعلام باز شدن درهای کربلای معلا برای استقبال از عزاداران امام حسین(ع)، فرماندهان امنیتی آخرین اقدامات و تلاشهای خود برای طرح یکپارچه ویژه تامین امنیت زیارت اربعین را با پشتیبانی نیروهای حشد شعبی انجام دادند و حشد شعبی نیز هزاران داوطلب را برای مشارکت در این طرح فراخوانده است.

 این طرح از اول صفر آغاز می شود و در بیست و یکم همین ماه به پایان می رسد و براساس آن و به محض فرا رسیدن ماه صفر، نیروهای اضافی وارد کربلا می شوند و استان کربلا به هدف اجرای منعطف و آسان این طرح، به چهار محور شمالی، جنوبی، غربی و شرقی تقسیم می شود.

«سرلشکر علی الهاشمی» فرمانده عملیات کربلا شب گذشته در یک کنفرانس امنیتی که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: این طرح را فرماندهان امنیتی در فرماندهی عملیات کربلا، فرماندهی پلیس و نیروی هوایی ارتش و همچنین نیروهای حشد شعبی تدوین و تهیه کرده اند.

الهاشمی از رئیس ستاد ارتش خواست برای تسهیل عبور زائران به سمت کربلای معلی و تسهیل روند تردد بخش ها روی پل بتونی، اقدام به نصب یک پل شناور در شهر المسیب کند.

از سوی دیگر «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد ارتش نیز تاکید کرد که برای موفقیت این طرح، تمام نیازهای امنیتی، پزشکی و مهندسی برآورده می شود.

یارالله از نقش بزرگ و تاثیرگذار نیروهای حشد شعبی از طریق همکاری در همه محورها برای تامین امنیت زیارت اربعین تمجید کرد.

تیپ رزمی العباس(نیروهای لشکر ۲۶ حشد شعبی) نیز از فراخوانی ۵ هزار داوطلب برای مشارکت در طرح اربعین خبر داد و اعلام کرد که آنها جهت تفتیش زائران در ورودی ها، در محورهای کربلا مستقر می شوند.

براساس این گزارش، حشد شعبی همچنین اقدام به ضدعفونی مسیرهای تردد زائران به منظور کاهش ابتلا به ویروس کرونا خواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
کدومه داره زائرا رو میزنه مرز و بسته شلمچه رو امروز پوشش بده
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
چه تیتری می زنید؟ خوب است بنویسید که زائر غیر عراقی نمی تواند در این همایش شرکت نماید