۰

گل ها و گیاهان مناسب فصل زمستان کدامند

گیاهان زیادی وجود دارند که در زمستان زنده می مانند. در اینجا لیستی از گل و سبزیجات زمستانی وجود دارد که به زیبایی و طراوت باغ شما در تمام طول سال کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۸۹۹۱
۱۶:۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هوا در حال سردتر شدن است و زیبایی باغ در بهار و تابستان در حال تبدیل شدن به خزان است. اما فقط به این دلیل که زمستان در راه است، به این معنی نیست که باغ شما باید بمیرد. گیاهان زیادی وجود دارند که در زمستان زنده می مانند. در اینجا لیستی از گل و سبزیجات زمستانی وجود دارد که به زیبایی و طراوت باغ شما در تمام طول سال کمک خواهد کرد.
گل همیشه بهار

گل های زرد یا طلایی روشن، که مانند سکه هستند، همیشه یادآوری کننده هستند که سرانجام بهار از راه می رسد. این گل ها سالانه با نشاط و شاداب هستند، و اجازه نمی دهد آب و هوای سرد تاثیری بر روی شادابی و سرزندگی آن ها ندارد.
گل داودی

این گیاه ،اغلب به صورت سالانه رشد می کند، با توجه به شکل آن ها را طبقه بندی می کنند. بسته به تعداد و شکل گلبرگ ها هر کدام از آن ا نامی را به خود اختصاص می دهند. مثلا خوشه ایی، عنکبوتی، منگوله ای، فوجی و…
سیکلامن

تعداد کمی از گل ها مانند سیکلامن “زمستان” شکوفه می دهند و زیبا هستند. گل های زیبا به رنگ های سفید، صورتی و قرمز در بالای انبوهی از برگ های محکم و جذاب قرار می گیرند. گل ها شبیه ستاره یا پروانه ها هستند. سیکلامن های بزرگ گلدار اغلب به عنوان هدیه در گلدان های بزرگ به فروش می رسند، به طور کلی سیکلامن در آب و هوای معتدل رشد می کند. گیاهان کوچک تر و سخت تر بهتر با فضای بیرون سازگار هستند، اما تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد، در یک گلدان مناسب سالم خواهند ماند. این گل را در معرض سایه و آب معمولی قرار بدهید و آن ها شکوفه های روشن و رنگی را برای باغ شما در پاییز و زمستان فراهم می کنند.

یاس زمستانی

ساقه های باریک و سبز رنگ روی گل یاس زمستانی باعث خلق یک زیبایی در منظره زمستانی می شود. گل های زرد روشن در زمستان یا اوایل بهار ظاهر می شوند، پیش از آنکه گل های دیگر فرصت اظهار وجود داشته باشند. این گل ها روی دیوار یا حصار خانه خود هدایت کنید تا باعث زیبایی خانه شما شوند. یاس زمستانه می تواند شرایط کمتری را تحمل کند اما پربارترین شکوفه را در آفتاب کامل و خاک خوب خواهد داد. برای مرتب کردن آن، قبل از رشد در فصل بهار آن را هرس کنید و در طول سال برای کنترل رشد نیز از رشد بیش از حد آن جلوگیری کنید.
صنوبر آبی

درخت صنوبر آبی یک گیاه کاملا زیباست که در زمستان رشد می کند. هنگامی که در زمستان برف روی این درخت می نشیند رنگ آبی آن با برف هارمونی بسیار زیبایی ایجاد می کند و منظره ی باغ را چندین برابر دل انگیز تر جلوه می دهد. این درخت در مناطق سخت و بسیار سرد نیز قادر به رشد می باشد. از استفاده از حشره کش ها روی این درخت خودداری کنید، زیرا می توانند پوشش سوزنی را که به رنگ آبی صنوبر می دهد، از بین ببرد.
شمشاد

شمشاد یکی دیگر از گیاهانی است که می تواند در زمستان به زیبایی باغ شما بیافزاید. ریشه های کم عمق آن برای محافظت در زمستان به پوشش مالچ قابل توجهی نیاز دارد. این گیاه نسبت به سایر تغییرات و در برابر آفات رایج مقاوم است. و می توان به عنوان پرچین های زیبا از آن ها استفاده کرد.
نعنای گربه ایی

ترکیب رنگ بنفش خیره کننده نعنای گربه ایی و طبیعت معطر آن، آن را به یک جایگزین عالی و سخت برای اسطوخودوس تبدیل می کند. علاوه بر این، این گل بسیار مقاوم است و از آنجا که به نور آفتاب کمی نیاز دارد و خشکسالی و شرایط نامساعد خاک را تحمل می کند می تواند یک گیاه مناسب برای کاشت در زمستان باشد.
گل هوستا

این گل برای رشد به نور کمی نیاز دارد. ریشه های کوتاه و گوشتی آن ها نباید در معرض یخ زدگی باشد، بنابراین حتماً با مالچ پوشانده شود. مساحت وسیع گیاه هوستا باعث می شود سریعتر آب آن کم شود، بنابراین مالچ به حفظ رطوبت در خاک کمک می کند. به غیر از این، هوستا به حفاظت زیادی در زمستان نیاز ندارند.
آماده سازی باغ برای زمستان

پیازهایی را که در بهار گل می دهند بکارید.

گیاهان در حال خشک شدن را هرس و برگ های مرده را بردارید.

شیلنگ های باغی و سیستم های آبیاری را تخلیه کنید تا آب درون آن یخ نزند.

کمپوست را در تمام باغ خود پخش کنید تا مواد مغذی را برای ماندگاری گل و گیاهان خود در زمستان فراهم کنید.

درست قبل از اولین یخ زدن، باغ را با مالچ بپوشانید تا گیاهان از درجه حرارت های شدید محافظت کنند. نکته: زود این کار را نکنید. اگر این کار را انجام دهید ، موش ها می توانند در مالچ اقامت کنند و از گیاهان خود تغذیه کنند. به موش ها فرصت دهید تا خانه های دیگر زمستانی را پیدا کنید. نکته: زود این کار را نکنید. اگر این کار را انجام دهید، موش ها می توانند در مالچ اقامت کنند و از گیاهان شما تغذیه کنند. به موش ها فرصت دهید تا خانه های زمستانی خود را پیدا کنند.

منبع : نمکستان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: