۰

فعالیت های زنان داعشی در اردوگاه الهول

از ماه جولای گذشته تعدادی از زنان و کودکان داعشی از اردوگاه«الهول» در شمال شرقی سوریه خارج شدند.این مسئله پس از هماهنگی میان سازمان ملل متحد و ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن صورت گرفته است زیرا وضع معیشتی در اردوگاه «روج» بهتر از اردوگاه«الهول» است.
کد خبر: ۲۳۸۹۸۹
۱۶:۰۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تعداد 76 خانواده از خانواده های نیروهای خارجی داعش که از افراط گرایی کمتری برخوردار هستند از اردوگاه«الهول» در شمال شرقی سوریه به اردوگاه «روج» در شهر حسکه واقع در شمال شرقی این استان منتقل شدند.

این افراد پس از اعلام آمادگی برای انتقال به اردوگاه«روج»، از آمادگی خود برای بازگشت به کشورهایشان و بازگشت به زندگی عادی و پشیمانی از عملکردشان خبر دادند.

طبق گزارش های سازمان ملل بیش از 65 هزار نفر از پناهجویان سوری و عراقی در این اردوگاه وجود دارند که در میان آنان هزاران نفر از اعضای داعش از بیش از 50 کشور وجود دارند. در میان این افراد بیش از 12 هزار کودک و زن وجود دارند که اگر چه تحت شدیدترین حفاظت قرار دارند اما عده ای نیز توانسته اند از این اردوگاه بگریزند.

داعش نیز در این زمینه فعالیت هایی داشته است. از جمله این گروه اقدام به جمع آوری کمک های مالی برای قاچاق زنان و کودکان از اردوگاه«الهول» نموده است. این مسئله پس از آن آغاز گردید که یک زن به نام «مریم» توانست از اردوگاه«الهول» فرار کند و در یک فایل تصویری وضعیت زندگی در این اردوگاه را تشریح نماید.این فایل تصویری توسط طرفداران داعش در فیس بوک و تلگرام منتشر شد.

موسسه مطالعات خاور دور واشنگتن در مقاله ای با عنوان«اردوگاه الهول و احتمال انتشار داعش» از این مکان به عنوان محلی برای اجتماع طرفداران داعش و پایگاه اساسی این گروه یاد نموده است.از جمله عللی که می تواند به إحیاء دوباره داعش کمک نماید وجود پناهجویان سوری در این اردوگاه است که به لحاظ ارتباط با دنیای خارج از آزادی بیشتری برخوردار هستند.این افراد می توانند وسایل ارتباط جمعی و منابع مالی را به داخل اردوگاه بیاورند یا از طریق صرافی های غیر مجاز منابع مالی خارجی را به دست داعش برسانند.

عدم امکان تفکیک میان طرفداران داعش و مخالفان این گروه که از پیوستن خود به داعش پشیمان هستند نیز معضل دیگر اردوگاه الهول است.

اگرچه نیروهای کرد دموکراتیک سوریه مراقبت شدیدی از این افراد می نمایند اما همچنان اصطلاحاتی چون قتل، سر بریدن، کفّار، جنگیدن، انتقام و خلافت به شدت در میان خانواده های داعشی رواج دارد.

خانواده های داعش در حال حاضر تبدیل به گروه های مخفی در درون اردوگاه شده اند تا کسانی که همچنان به باورهای داعش پایبند هستند را از کسانی که از این گروه جدا شده اند، مشخص نمایند.

 

منبع : دبیرخانه کنگره

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: