۰

نشست امنیتی مهم عراق برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها در مرزها

مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت حفظ مرزهای عراق و آمادگی کشورش برای جلوگیری از هر گونه نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۸۸۹۹
۰۹:۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت حفظ مرزهای عراق و آمادگی برای جلوگیری از هرگونه نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک عراق تأکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر الاعرجی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای اجرای بخشنامه‌های نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و پیگیری تصمیمات شورای امنیت ملی، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی روز سه شنبه در مقر فرماندهی عملیات مشترک با معاون فرماندهی عملیات مشترک و فرمانده عملیات بغداد دیدار کرد و نشست مهمی را در این خصوص برگزار کرد».

بر اساس این بیانیه در جلسه مذکور، چالش‌های امنیتی و عملکرد نیروهای امنیتی در همه بخش‌های عملیاتی برای مبارزه با تروریسم، ایجاد امنیت و اجرای قانون و تعقیب بقایای باندهای تروریستی داعش ارزیابی شد.

الاعرجی بر اهمیت حفظ مرزها و آمادگی بالا برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای نفوذ و عبور از مرزهای عراق تأکید کرد.

معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق هم در این جلسه توضیحاتی در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های امنیتی فعلی ارائه داد و فرمانده عملیات بغداد نیز خلاصه‌ای از آمادگی سرویس‌های امنیتی و برنامه‌های آنها را برای محافظت از شهروندان و پیگرد تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته ارائه داد.

الاعرجی در این جلسه ضرورت پایبندی به دستورالعمل‌های نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در مسئله مربوط به نوع برخورد با شهروندان و محافظت از آنها و محافظت از منافع عمومی و خصوصی را خواستار شد.

مرزهای طولانی سوریه با عراق در شمال این کشور از مبادی مهم ورود عناصر تروریستی به داخل خاک عراق است و تروریست‌های داعش همچنان از آنجا به استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار در شمال و غرب عراق نفوذ می‌کنند و گهگاه دست به حملات تروریستی می‌زنند.

با وجود شکست نهایی داعش در سال ۲۰۱۷، بقایای این گروهک تروریستی از اردیبهشت ماه گذشته به تحرکات تروریستی در استان‌های شرقی، شمالی و غربی عراق شدت بخشیده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: