۱

دستگیری ۲۵ نفر از کارکنان دهیاری‌های بخش مرکزی ری

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: ۲۵ نفر از کارکنان دهیاری‌های بخش مرکزی ری با رصد‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی در این زمینه و درمورد سایر افراد ادامه دارد.
کد خبر: ۲۳۸۸۹۲
۰۸:۵۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام جبار جوادی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری پیرامون تخلفات برخی دهیاری‎های بخش مرکزی ری و دستگیری چند نفر در این رابطه، اظهار کرد: تقریباً از اوایل سال جاری پس از رصد‌های اطلاعاتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) داشتند، امر بر این شد که تحقیقات گسترده‌تر و ادله‌ای که تا آن زمان تهیه کرده بودند محکم‌تر شود لذا دستورات قضایی در این خصوص داده شد و بر اساس رصد‌های اطلاعاتی که بر اساس اخبار‌های واصله حدود دو سال در حال پیگیری بود تحقیقات تکمیلی انجام شد.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات نسبت به برخی افراد دستگیری‌ها شروع شد و تا امروز حدود ۲۵ نفر در دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان ری با سمت‌های مختلف دستگیر شده‌اند که این تعداد مربوط به سه دهیاری است و تحقیقات درمورد برخی دیگر از افراد ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات و ادله، سراغ آن‌ها نیز می‌رویم.

قاضی این پرونده در ادامه تأکید کرد: سیستم قضایی و مرجع اطلاعاتی با احدی تعارف ندارد و با کسانی که با گردن‌کشی به اموال بیت‌المال دست‌درازی کرده و از مقام و مسؤولیت خود سوءاستفاده کردند به شدت و با جدیت تمام برخورد می‌شود.

جوادی تصریح کرد: افرادی که ادعا می‌کنند ادله و مدرکی وجود ندارد، توجه کنند که بدون سند و مدرک سراغ کسی نخواهیم رفت و افراد پس از آنکه در محضر قانون قرار می‌گیرند و با ادله مواجه می‌شوند خودشان اقرار می‌کنند، لذا براساس قانون با همه این افراد برخورد خواهد شد.

وی ابراز کرد: دامنه پرونده گسترده بوده و تعداد افراد پشت صحنه زیاد است لذا تحقیقات ادامه دارد و به محض اینکه تحقیقات تکمیل شود با قرار‌های متناسب به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

بازپرس پرونده با بیان اینکه میزان تخلف در برخی دهیاری‌ها به ۵ میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: عمده جرائم این پرونده؛ اختلاس، رشوه، فاکتورسازی و جعل‌سازی برای جابه‌جایی پول‌ها بوده و برای این منظور حدود ۴۰ مهر جعل کرده بودند و از طریق شرکت‌هایی که به راحتی تأسیس و ثبت می‌شود اقدام به این کار می‌کردند که ظلم در حق مردم است و اگر این مبالغ را برای روستا هزینه می‌کردند منطقه تبدیل به گلستان می‌شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شهرداری و دهیاری مثل بخشداری و فرمانداری از تکالیف ذاتی وزارت داخله (کشور) است ولی با برون‌فکنی و سرباززدن از مسئولیت، آنرا نهادی مردمی وانمود و برای وجاهت بخشیدن به این ادّعای مضحک، برایش انتخابات گذاشته!
تا هر الدنگی مسئول شد و هر غلطی کرد، ملّت خودشان مقصّر شوند! چون نهادی دولتی نیست تا حکومت پاسخگو باشد؛ یعنی: نورش برای دولت، دودش به چشم ملّت!
هم از آخور میخورد، هم از تبره
با فضولی از روی معده قانون‌تراشی و اعمال میکند؛ شورای نگهبان هم کاری ندارد
رسمًا و علنًا همان چیزی که -به ناحق- خلاف دانسته را با وقاحت می‌فروشد!
هم شریک دزد است، هم رفیق قافله
از یکسو -پول زور بید گرفته- مجوز میدهد و از روی دیگر -بدتر از اسرائیل- تخریب میکند؛ آنهم بعد از ساخت و اتلاف سرمایه