۰

شرایط وخیم پناهجویان افغان در کمپ موریای یونان

کمیسیون حقوق بشر افغانستان گفته است که در پی آتش‌سوزی در اردوگاه موریا در یونان، ‌پناهجویان، به‌ویژه پناهجویان افغان، در شرایطی وخیمی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۳۸۷۶۶
۱۵:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته که آتش سوزی در یک کمپ پناهجویان در یونان، باعث شده تا پناهجویان در وضعیت بدی قرار بگیرند.

این کمیسیون گفته که بر بنیاد حقوق بین‌المللی پناهندگان، از نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های امداد‌رسان‌ بین‌المللی خواسته می‌شود که در زمینه بهبود وضعیت اسکان پناهجویان، به‌ویژه دسترسی آنها‌ ‌به‌ لوازم صحی ‌و مواد غذایی، ‌توجه جدی‌تر کنند.

موریا بزرگترین اردوگاه پناهجویی یونان بود که چند روز قبل در آتش سوخت و تقریبا به طور کامل از بین رفت. مقام‌های یونانی گفته‌اند که اکثر ۱۳ هزار پناهجویی که در این کمپ مستقر بودند، موقتا در چادر یا کشتی‌های نزدیک یک بندر‌ اسکان داده می‌شوند.

در اردوگاه پناهجویی موریا، ۱۳ هزار نفر ساکن بودند. این اردوگاه اما برای اسکان تنها ۳ هزار نفر تدارک دیده شده بود. گفته می‌شود ۷۰ درصد ساکنان این اردوگاه شهروندان افغان هستند.

اعتراضات در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس در خصوص وضعیت سخت و طاقت فرسای زندگی و کمبود امکانات حداقلی، بار‌ها رخ داده بود. پناهجویان بار‌ها با اعتراض به شرایط موجود خواستار انتقال به دیگر مناطق یونان یا دیگر کشور‌های اروپایی شده بودند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: