۲

۷۰ هزار متر از صحن حضرت زینب(س) آماده پذیرایی اربعین می‌شود

صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم سیدالشهدا (ع) توسط ستاد بازسازی عتبات در حال ساخت است که امسال ۷۰ هزار مترمربع از این صحن همزمان با ایام اربعین آماده شده و در اختیار زوار عراقی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۳۸۷۵۳
۱۴:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم امام حسین (ع) در حال ساخت است و روند احداث این طرح از ۵ سال گذشته به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شده است.

صحن حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در سال‌های گذشته همزمان با اربعین حسینی به منظور تردد بهتر زوار و حتی اسکان آن‌ها در چادرها و موکب‌ها آماده می‌شد؛ به طوری که سال گذشته به گفته دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین اسکان داده شدند.

امسال با وجود شیوع کرونا و روند کُندی که توسعه حرم امام حسین (ع) داشت، با این وجود مهندسان و کارگران ایرانی سعی کردند یک روز هم احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) را متوقف نکنند و به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات بیش از ۶۵ درصد این صحن آماده شده است.

با اقدامات صورت گرفته در طرح توسعه حرم حسینی، امسال قرار است حدود ۷۰ هزار مترمربع از صحن در ایام اربعین در اختیار زوار قرار گیرد؛ به طوری که به گفته مسؤولان عراقی ۷۰ درصد این صحن به منظور پذیرای از زائران اربعین چه در زمینه اسکان و چه تغذیه و حتی مسیر تردد آماده خواهد شد.

 آنچه از شواهد مشخص است و مسؤولان کشورمان نیز اعلام کردند، عراق امسال در ایام اربعین پذیرای زوار خارجی نیست.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
m.m.m
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خدایا اگه عراق زائر نمی پذیرد پس چرا صحن عقیله رو آماده کردند برای پذیرای زوار؟؟؟چرا با دل ما بازی میکنید .....
فاطمه جودان پور
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
حیف..صد حیف..چقدر من بی لیاقتم ک محروم شدم...خوش ب حال عراقیا...