۰

مسلمانان سوئد خواستار جلوگیری از اهانت مذهبی شدند

به دنبال اقدام اسلام ستیزانه حزب تندوری سوئد در آتش زدن نسخه هایی از قرآن، پانزده گروه مسلمان در این کشور خواستار تغییر قوانین سوئد به منظور جلوگیری از اهانت مذهبی شدند.
کد خبر: ۲۳۸۷۴۹
۱۳:۵۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: این خواسته مسلمانان به دنبال اقدام چند هفته های اخیر حزب راست افراطی «دینیش هارد» در آتش زدن نسخه هایی از قرآن مطرح شده است.

حسین فرح وارثام امام جماعت سوئد به روزنامه «داگنز نی‌هتر» (Dagens Nyheter) این کشور گفت ما نمی خواهیم سوزاندن کتاب های مقدس ادیان قانونی باشد و باید از توهین به مذاهب مختلف جلوگیری شود.

تعدادی از سیاستمداران سوئدی توهین به قرآن را محکوم کرده اند.

به نوشته روزنامه سوئدی اکسپرسسِن (Expressen)، «آنتجی جاکلین» (Antje Jackelén) اسقف اعظم سوئد و عضو شورای مسیحیان این کشور نیز گفت «نقض آگاهانه باورهای مذهبی مردم» قابل قبول نیست.

در بیانیه این شورا آمده است: قرآن سوزی اقدامی وحشیانه است.

این شورا همچنین هشدار داد که «چنین اقداماتی به دو قطبی شدن مردم و جلوگیری از تلاش ها برای ادغام و انسجام ملی در این کشور منجر می شود.»

رهبران مسیحی در سوئد با مسلمانان ابراز همدردی کرده اند.

جمعیت مسلمانان سوئد در نتیجه مهاجرت گسترده از دهه ۱۹۶۰میلادی افزایش یافته است. برآساس براورد سال ۲۰۱۷ موسسه تحقیقاتی پیو مسلمانان ۸.۱ درصد از جمعیت حدود ۱۰ میلیونی سوئد را تشکیل می دهند که با توجه به تداوم مهاجرت و کاهش نرخ زاد و ولد بین جمعیت سوئدی های قومی شمار مسلمانان دراین کشور در حال افزایش است.

پروژه توهین به مقدسات اسلامی به عنوان بخشی از اسلام هراسی در برخی کشورهای اروپایی با انتقاد جهانی مواجه شده است. به تازگی

مسلمانان جهان انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله فرانسوی «شارلی ابدو» را قویاً محکوم کردند.

تازه‌ترین پژوهش دولت دانمارک از مسلمانان و مهاجران مسلمان این کشور نشان داد که بیشتر مسلمانان و مهاجران مسلمان در این کشور با انتقاد از دین اسلام مخالفند و می‌گویند در این زمینه باید قانونی وضع شود

پژوهش ۸۰۰ صفحه‌ای وزارت دادگستری دانمارک با عنوان «آزادی بیان در دانمارک» نشان می‌دهد، بیشتر مردم دانمارک به آزادی بیان اهمیت می‌دهند در حالی‌که بیشتر مسلمانان این کشور و مهاجران مسلمان معتقدند که انتقاد از اسلام باید ممنوع شود.

چندی پیش نیز گرت وایلدرز سیاستمدار اسلام ستیز هلندی اعلام کرد که برنامه موهن خود برای برگزاری مسابقه کشیدن کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص) را که یک سال پیش از ترس مسلمانان در این کشور لغو کرده بود، بار دیگر برقرار کرده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: