۰

آیا همسرتان بدبین است پس حتما بخوانید

آیا می دانید با همسر بدبین باید چگونه رفتار کرد؟ رفتار کردن با همسر بدبین از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید کاملا درست و اصولی باشد.
کد خبر: ۲۳۸۷۴۱
۱۲:۵۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شک و بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر یکی از مهم ترین معضلات در زندگی زناشویی است که از دلایل طلاق به شمار می رود. اگر زوجین روش مقابله با این نوع بدبینی ها و شک را ندانند، طبیعتا شالوده خانواده شان خیلی زود از هم خواهد پاشید.

اگر همسر شما هم به این رفتار ناهنجار مبتلاست ، نگران نباشید ، فقط کافیست این بخش را با دقت کامل و ریز شدن در جزئیاتش مطالعه کنید تا با بهترین نحوه برخورد با همسر شکاک آشنا شوید.
با همسر بدبین چطور رفتار کنیم؟

سرنخ ها را پیدا کنید

در اولین قدم ، باید نخستین جرقه های شک در همسرتان را شناسایی کنید . با خودتان خلوت کنید و فکر کنید که چه رفتاری در شما موجب شک کردن همسرتان شد و شما در مقابل بدبینی همسرتان چه واکنشی از خود نشان داده اید . با مرور گذشته خود پرونده ای جامع از شک ها، نشانه ها و آثارش را خواهید یافت که با بررسی درست آن ها می توانید بهتر با همسرتان برخورد کنید.

اگر برخی از رفتارهایتان باعث بدبین شدن همسرتان نسبت به شما گردید ، این رفتار را شناسایی کنید و در صدد رفع آن بر آیید زیرا شما برای برطرف کردن بدبینی همسرتان باید در همه زمینه ها قابل اعتماد باشید . همیشه با همسرتان صادق باشید و به او دروغ نگویی تا او به شما شک نکند و بر روی رفتار شما حساس نشود.

گفت و گو کنید

به جای انتقاد و نشان دادن واکنش تند با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید قصدتان کمک به او و برطرف کردن سوءتفاهم ها است . دقت کنید هنگام صحبت با همسرتان باید آرام باشید و به حرف های همسرتان گوش دهید تا بتواند از ترس ها و نگرانی هایش برای شما صحبت کند . در ادامه صحبت دوستانه تان درباره احساسات خود مانند اینکه کنترل شدن ها چقدر آزارتان می دهد به او بگویید .

در آخر راه حلی برای کاهش بد بینی همسرتان پیدا کنید و اگر همسرتان برای کاهش شک و بدبینی اش پیشنهاد داد که روزانه چند بار از خودتان به او خبر بدهید ، این پیشنهاد را بپذیرید اما اگر چیزی فراتر از تحملتان از شما خواست ، قاطعانه به او نه بگویید و دلیلی منطقی از نپذیرفتن این پیشنهاد ارائه دهید . به او توضیح دهید که برای کاهش دادن شک و بد بینی اش، نه تنها باید احساسات شما را در نظر بگیرد بلکه لازم است خواسته هایش را نیز تعدیل کند.

اگر شما پیشنهاد های همسرتان را بپذیرید بدین معنا نیست که به همسرتان باج می دهید بلکه شم به فکر زندگیتان هستید.

به همسرتان نشان دهید که تکیه گاه تان است

یکی از دلایل بدبینی همسرتان این است که او نمی تواند احساسش را به شیوه مناسبی بیان کند و با شک کردن به بیان احساسش می پردازد . مثلا شما را از رفتن به همه جا منع می کند زیرا شما را دوست دارد و می ترسد که شما را از او دور کنند یا بگیرند.

برای کاهش بدبینی همسرتان به او اطمینان دهید که برای تان تنها تکیه گاه است و در مهمانی ها به او بیشتر توجه کنید همچنین به او پیشنهاد دهید تا در همه جا کنارتان باشد یا بگویید دوست داری وقتی رفتم فلان جا، به شما زنگ برنم.

در مراودات اجتماعی خود خیلی مراقب باشید

در محیط کاری خود هر نوع صحبت غیرکاری، تماس های بی مورد و روابط آزاد نتیجه بدی را در زندگیتان دارد و موجب می شود همسرتان به شما شک کند حتی اگر شما فکری در سر نداشته باشید.

برای کاهش بدبینی همسرتان روی رفتارتان کار کنید

بعضی از رفتارهای شما ممکن است به نظر همسرتان شک برانگیز باشند مثل صحبت با تلفن چنین رفتارهایی بهانه ی موجهی برای بدگمانی نیستند، اما این احتمال را نیز در نظر بگیرید که شاید طرف مقابل به چنین رفتارهایی به عنوان نشانه های پنهان کاری نگاه می کند پس هیچگاه بهانه به دست همسرتان ندهید و این رفتارها را نکنید.

روحیه ی خود را نبازید

مواجهه شدن با بدگمانی همسرتان هر روز مشکل است ، اما اجازه ندهید که این بدگمانی های بی مورد، روزتان را خراب کنند یا حال و حوصله تان را به هم بریزند پس قدرتی را که می توانید روی احساسات خودتان اِعمال کنید، نادیده نگیرید . خواهید دید همسرتان نمی تواند بدون اینکه خودتان بخواهید، ناراحت تان کند.

از همسر بدبین خشمگین نشوید

ممکن است واکنش شما در برابر بدبینی، اتهامات، سرزنش ها و بدرفتاری های همسرتان خشم و ناراحتی باشد اما این واکنش از سوی شما مورد انتظار همسرتان است و موجب بد بینی او می شود.

برای کاهش بدبینی همسرتان از روانشناس کمک بگیرید

اگر همه تلاشهایتان برای کاهش بدبینی همسرتان نتیجه بخش نبود حتما به یک مشاور خوب مراجعه نمایید تا علت شکاکیت و سوءظن های همسرتان را مشخص کند و راهکارهایی را برای درمان این رفتار در همسرتان ارائه دهد .

شما نمی توانید بدون کمک از روانشناس مشکل بدبینی همسرتان که به علت ناسازگاری شخصیت، عدم تربیت صحیح، تجارب و ذهنیت های اشتباه و... است را حل کنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: