۰

چهار اشتباه رایج هنگام خرید حلقه نامزدی

هنگام خرید حلقه نامزدی برای شریک عاطفی خود، اغلب مردم بدنبال شکل و ظاهر حلقه هستند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. انگشترهای سولیتر، هالو یا سه‌گانه. سنگ‌هایی به شکل گلابی، گرد یا بیضی؟ سنگ الماس یا سنگ‌های رنگی؟
کد خبر: ۲۳۸۷۲۸
۱۲:۰۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هنگام خرید حلقه نامزدی برای شریک عاطفی خود، اغلب مردم بدنبال شکل و ظاهر حلقه هستند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. انگشترهای سولیتر، هالو یا سه‌گانه. سنگ‌هایی به شکل گلابی، گرد یا بیضی؟ سنگ الماس یا سنگ‌های رنگی؟

حلقه‌های نامزدی مدل‌های بسیار زیاد و متنوعی دارند و هنگام انتخاب ممکن است سردرگم شوید و نتوانید بدرستی تصمیم‌گیری کنید. یکی از دلایلش هم این است که انتخاب فرم و شکل و رنگ حلقه کاملا به سلیقه فردی بستگی دارد که می‌خواهید برای او انگشتر را خریداری کنید و هیچ‌کس دیگری از بیرون نمی‌تواند در این مسیر کمکتان کند.

اما در کنار همه این مسایل، یک‌سری اشتباهاتی وجود دارد که اغلب مردم هنگام خرید حلقه مرتکب می‌شوند. با اینکه ما نمی‌توانید بگوییم چه کنید و چه مدلی را انتخاب کنید، اما می‌توانیم با آگاهی دادن در مورد برخی مسایل اشتباه شما را از انتخاب گزینه نامناسب دور نگه داریم.


۱- انتخاب بهترین رنگ و شفاف‌ترین الماس برای حلقه

به هیچ عنوان عقلانی نیست که شما برای حلقه نامزدی، الماسی با شفاف‌ترین رنگ و درجه پاکی عالی خریداری کنید.

حتی اگر توان مالی خرید گران‌قیمت‌ترین الماس را دارید هم توصیه می‌کنیم برای حلقه نامزدی سراغ الماسی نروید که بالاترین درجه رنگ و بالاترین درجه پاکی را دارد. بسیاری از کارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزینه کردن برای خرید عالی‌ترین سنگ الماس برای حلقه نامردی یکی از اشتباهات بارز ثروتمندان است.

دلیلش این است که چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد. یعنی فرد با نگاه کردن به الماس درجه یک و الماس درجه ۴ نمی‌تواند تفاوت آنها را تشخیص دهد. به این خاطر که این تفاوت‌ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالیست که قیمت آنها با هم تفاوت بسیاری دارد.

درجه‌بندی رنگ الماس از D تا J تعیین شده است. حرف D نشان‌دهنده بهترین و عالی‌ترین درجه رنگ الماس است. اما جالب است بدانید با چشم معمولی و غیرمسلح شما نمی‌توانید تفاوت بین درجه D و درجه G را تشخیص دهید. فرق این دو الماس را فقط و فقط با ذره‌بین می‌توان متوجه شد.

بهترین درجه‌بندی برای پاکی الماس هم با کلمه اختصاری FL نمایش داده می‌شود به معنی «عاری از هرگونه ناخالصی» (flawless) است. پایین‌ترین درجه پاکی سنگ الماس هم SI2 است که تا حدی ناخالصی دارد. یعنی در بخش بیرونی و درونی سنگ الماس ممکن است لکه‌های مشاهده شود.

افراد ثروتمند این اشتباه را می‌کنند که سراغ الماس با درجه رنگ D و درجه پاکی FL می‌روند و مبلغ هنگفتی هم برای خرید آن می‌پردازند. اما حلقه‌ای که نصیبشان می‌شود با حلقه فردی دیگر که الماس با درجه رنگ G و درجه پاکی VS را با قیمتی بسیار ارزان‌تر خریده است، به لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی ندارد. اصلا امکان ندارد که این دو انگشتر را کنار هم بگذارید و بدون ذره‌بین متوجه شوید کدام عالی است و کدام ناخالصی دارد.

این در حالیست که قیمت این دو الماس بین ۴۰ تا ۵۰ درصد با هم تفاوت دارد.

۲- انتخاب باریک‌ترین رکاب برای انگشتر

هرگز حلقه‌ای با رکاب بسیار باریک انتخاب نکنید.

امروزه شاهد حلقه‌هایی هستیم که رکاب بسیار باریکی دارند. به این خاطر که باریک بودن انگشتر باعث می‌شود سنگ روی آن بزرگ‌تر دیده شود. اما این را بدانید که انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می‌رود. چرا؟

به این خاطر که رنگ‌های مختلف طلا (که درجه سختی آن را مشخص می‌کند) به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده می‌شود و در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریک‌تر و نازک‌تر خواهد شد. در نتیجه، احتمال شکستن آن بسیار زیاد است. یعنی پس از چند سال همیشه باید در استرس این باشید که حلقه‌تان شکسته نشود.

شاید هنگام خرید تصور کنید با انتخاب باریک‌ترین رکاب، سنگ الماس (یا هر سنگ قیمتی دیگر) روی آن بیشتر جلوه می‌کند و حلقه جذاب‌تر دیده می‌شود. اما از آنجا که حلقه قرار است همیشه دست فرد باشد، انتخاب رکاب باریک برای آن چندان منطقی و حتی به لحاظ مالی به‌صرفه نیست (زیرا احتمال شکستن و آسیب‌ دیدن آن زیاد است).

توصیه کارشناسان طلا و جواهر این است که هنگام خرید حلقه نامزدی علاوه بر زیبایی و فاخر بودن انگشتر به دوام و استحکام آن در طول زمان هم توجه داشته باشید.

اگر خیلی اصرار دارید که سنگ بیشتر از حلقه در انگشت فرد خودنمایی کند، بهتر است به سراغ انگشترهایی بروید که یک پایه روی رکاب دارند و سنگ روی آن پایه سوار شده است. به این ترتیب، الماس در بالای حلقه است و بیشتر از رکاب آن به چشم خواهد آمد.

۳- پرداخت پول زیاد برای خریدن گران‌ترین حلقه

پرداخت هزنیه زیاد برای خرید حلقه نامزدی نتیجه معکوس دارد.

شما شاید تصور کنید که اگر گران‌قیمت‌ترین حلقه را برای نامزد خود خریداری کنید، او خوشحال‌تر خواهد بود و از این ولخرجی شما غرق در هیجان می‌شود. اما این دقیقا یکی از اشتباهاتی است که اغلب مردها هنگام خرید حلقه مرتکب می‌شوند.

وقتی قرار است با دختر موردعلاقه خود ازدواج کنید، برای او مهم است که پول و سرمایه خود را برای مسایل مهم و اصلی‌تر زندگی هزینه کنید. وقتی پول زیادی را فقط برای خرید حلقه نامزدی پرداخت می‌کنید، او به جای خوشحال شدن تصور می‌کند که ولخرجی زیاد کرده‌اید؛ که نباید می‌کردید. شما می‌توانید با مبالغ کمتر، انگشترهای جذاب و زیبای دیگری را خریداری کنید که در عین حال که اصل و زیبا هستند، پول گزافی هم برای خریدشان هزینه نشده است.

یا حتی می‌توانید به جای خرید الماس، سراغ سنگ ماه تولد نامزد خود بروید و حلقه‌ای با این سنگ را برای او سفارش دهید. یا حتی انگشتری دست‌ساز و منحصر به فرد برای او سفارش دهید تا تک و ناب باشد.

۴- خرید طلای سفید به جای پلاتین

پلاتین از نظر ارزش، دوام و استحکام بسیار بهتر از طلای سفید است

با اینکه طلای سفید و پلاتین از نظر ظاهری شبیه هم هستند اما پلاتین بسیار بهتر و ارزشمندتر از طلای سفید است. طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که یک لایه رودیوم روی آن کشیده شده تا سفید به نظر برسد.

رودیوم هم فلز ارزشمندی است. اما مشکل این نوع روکش این است که به مرور زمان از بین می‌رود و طلای زرد زیر آن پدیدار می‌شود. این روند به تدریج و نامحسوس ادامه پیدا می‌کند و فرد متوجه آن نخواهد شد. تا اینکه کار از کار بگذرد. در این صورت، باید حلقه را نزد کارشناس طلا و جواهر برد تا دوباره روی آن را روکش رودیوم بکشند.

اما پلاتین این مشکلات را ندارد. قیمت پلاتین گران‌تر از طلای سفید است (نه خیلی) اما در عوض رنگ آن ثابت است، دوام بسیار زیادی دارد، به‌راحتی خش بر نمی‌دارد و تقریبا همیشه درخشندگی خود را حفظ می‌کند.

به همین خاطر بسیار منطقی‌تر است که هنگام خرید کمی بیشتر هزینه کنید اما در عوض یک حلقه‌ی بادوام و عمری خریداری کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: