۰

پاسخ به استفتائي پيرامون مسجد جمكران

کد خبر: ۲۳۸۶۴۹
۱۴:۵۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله صافی به پرسشی پيرامون مسجد جمكران پاسخ دادند.

متن پرسش و پاسخ به این شرح است:

بسمه تعالي
محضر مبارك آيت الله صافي گلپايگاني‌مدظله العالي
سلام عليكم. احتراماً باستحضار مي‌رساند اخيراً در برخي سايت‌ها، مصاحبه‌هايي انجام شده است مبني بر اينكه مسجد مقدس جمكران مانند بقيه مساجد است و هيچ تقدس خاصي ندارد. اين اقدام انجام‌شده كه در آستانه نيمه شعبان المعظم ميلاد موفور السرور حضرت امام زمان عليه السلام احتمالاً با هدف كمرنگ‌تر كردن مراسم نيمه شعبان انجام شده است، ‌ما را بر آن كرد تا با استفتاء از حضرتعالي، نظر مباركتان را نسبت به اعتبار اين مسجد جويا شويم؟ با احترام
جمعي از دوستداران حضرت‌عليه‌السلام


بسم الله الرحمن الرحيم
عليكم السلام و رحمة‌الله

مسجد مقدس جمكران از مساجد و مقامات مشرفه به عنايات حضرت بقية‌الله ارواح‌العالمين‌له‌الفداء است؛ هم از جهت اصل بناء كه بر حسب نقل بزرگان حديث از كتاب تاريخ قم و قبول اعاظم علماء و اعتماد آنها بر آن، به امر حضرت بنا شده و از آن زمان تا حال خلفاً عن سلف آن را پذيرفته و شرف حضور و نماز و عبادت در آن را مغتنم شمرده‌اند و هم از جهت معجزات باهره‌اي كه در آن به‌واسطه توسلات به آن حضرت وقوع يافته و تشرف بعضي كه اجمالاً معلوم و مسلم است و مثل تواتر معنوي است و بالجمله فضيلت و موقعيت و انتساب آن به حضرت ثابت است، چنان‌كه در بعض مناطق ديگر نيز اماكن و مقامات مقدسه وجود دارد كه همه به عنوان مقام و ناحيه مقدسه عنوان مي‌شوند.
اين مسجد هميشه مورد توجّه بزرگان از علماء بوده و خواندن نماز در آن موجب ثواب و اجر بسيار است و از سؤال و جوابي كه از مرحوم استاد اعظم آيت اللّه بروجردي اعلي اللّه مقامه شد و حقير هم حضور داشتم، معلوم شد كه ايشان نماز مسجد جمكران را مستحب مي‌دانند. رزقنا‌الله تعالي و اياكم العبادة و الصلاة فيه و السلام علي مولانا صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه و‌علي‌آبائه الطاهرين صلوات‌الله‌عليهم‌اجمعين. انشاءالله موفق باشيد.
13رجب المرجب1432

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: