۰

سفارت تایلند در قاهره جشنواره غذای حلال برگزار کرد

در جشنواره غذای حلال که میزبان آن سفارت تایلند در قاهره بود، انواع غذاهای حلال تایلندی با نمایش سنتی به همراه برنامه‌های چشیدن غذا ارائه گردید و تایلند سعی دارد به این طریق در بازار حلال جایی برای خودش باز کند.
کد خبر: ۲۳۸۶۲۹
۱۲:۵۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در راستای ترویج فرهنگ حلال تایلندی و توسعه صنعت گردشگری در شرق آسیا، سفارت تایلند در قاهره پایتخت مصر در تاریخ ۲۷-۳۰ آگوست میزبان برگزاری جشنواره غذای حلال تایلندی بود.

در این جشنواره محصولات غذایی حلال مختلف تایلندی به چشم می‌خورد و همچنین نمایش غذاهای سنتی این کشور به همراه برنامه های چشیدن غذا ارائه شد. در این مراسم همچنین غذاهای اصیل رستوران های تایلندی موجود در قاهره دارای گواهینامه حلال به نمایش گذاشته شدند.

تایلند هم اکنون سعی دارد با اضافه کردن استانداردها و گواهینامه‌های حلال به محصولات و خدماتش، پذیرش جهانی برای محصولات ارائه شونده توسط تولیدکنندگان را گسترش دهد که این جشنواره نیز به عنوان بخشی از استراتژی ملی تایلند به منظور حمایت و توسعه پتانسیل تجاری محصولات حلال برگزار گردید.

علاوه بر این، دفتر امور بازرگانی سفارت تایلند با هدف ارتقا صادرات مواد غذایی این کشور و گسترش به بازارهای جدید بین المللی، محصولات و خدمات حلال را تبلیغ می کند.

شورای اسلامی مرکزی تایلند نیز وظیفه استانداردسازی محصولات بین المللی را در این کشور به عهده گرفته است و از نظر بین المللی شناخته شده است. این شورا برای بیش از ۱۵۰ هزار محصول در تایلند گواهینامه حلال صادر کرده است، این درحالی است که بیش از ۵ هزار کارخانه در سراسر این کشور به منظور کسب مجوزهای لازم برای فعالیت حلال درخواست داده‌اند.

گفتنی است هم اکنون بازار غذای حلال حدود ۱۹% بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که این یک رقم حداقلی می‌باشد. طبق یک آمار، بخش بازار محصولات حلال طی چند سال گذشته نرخ رشد سریعی را تجربه کرده و در حال حاضر تقریباً ۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

بسیاری از کشورها، صنایع بزرگ، شرکت‌ها و موسسات برای وارد شدن به این بازار در تلاش هستند و سعی دارند با اعتبار کسب کردن در زمینه فروش محصولات حلال و اسلامی و همچنین کسب گواهینامه‌ها و استانداردهای حلال جایی در این بازار باارزش و پرسرمایه برای خودشان باز کنند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: