۰

درخواست 8 کشور برای بازگشت امن مسلمانان میانمار

هشت کشور در شورای امنیت خواهان بازگشت امن و مداوم اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار به منطقه راخین شدند.
کد خبر: ۲۳۸۵۱۲
۱۱:۴۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هشت کشور در شورای امنیت خواهان بازگشت امن و مداوم اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار به منطقه راخین شدند.

 این درخواست در بیانیه مشترک نمایندگان هشت کشور در سازمان ملل بعد از جلسه رایزنی‌های غیرعلنی شورای امنیت در نیویورک مطرح شد.

کشورهایی که این درخواست را مطرح کرده‌اند، عبارتند از آمریکا، انگلیس، بلژیک، جمهوری دومنیکن، استونی، فرانسه، آلمان و تونس هستند.

در این بیانیه، مسئولان میانمار به تسریع در تلاش‌هایشان جهت حل مسائل بلندمدت بحران در راخین و فراهم سازی شرایط مناسب برای بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه و پایدار آوارگان در اردوگاه‌های بنگلادش ترغیب شده‌اند.

این هشت کشور از میانمار خواستند تا اجازه رسیدن کمک‌های انسانی را به صورت امن و کامل و بدون مانع به تمامی گروه‌های ساکنان ضعیف و بازگشت اینترنت در مناطق آسیب دیده بدهد.

این کشورها از میانمار خواستند تا محدودیت‌های إعمال شده بر رساندن خدمات درمانی، آموزشی، خدمات اساسی و آزادی آمد و شد را در راستای همسویی با استانداردهای بین المللی بردارد.

این کشورها نسبت به ادامه درگیری‌ها میان ارتش دولتی میانمار و "ارتش نجات روهینجا راخین" در غرب میانمار ابراز نگرانی کردند.

این کشورها بر لزوم پایبندی به درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل جهت توقف جهانی درگیری‌ها و پرداختن به مقابله با کورنا تاکید کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: