۰

مفقود شدن لوسترهای مسجد امام حسین(ع) قاهره

مفقود شدن لوسترهای تاریخی مسجد«راس الحسین(ع)» قاهره جدل های بسیاری را در مصر به وجود آورد.
کد خبر: ۲۳۸۲۸۱
۰۸:۵۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، زائران مسجد «امام حسین(ع) مشهور به «راس الحسین(ع)» قاهره اخیرا اعلام کردند: 73 لوستر تاریخی این مسجد که یکی ار مهم ترین آثار تاریخی آن به شمار می رفت، مفقود شده است.

انتشار این خبر با بحث و جدل های بسیاری در این کشور رو به رو شد و این خبر پس از آن داغ شد که اتحادیه فوتبال مصر از مفقود شدن جام ملت های آفریقا و تعدادی مدال خبر داده بود.

برخی از فعالان اجتماعی این اقدام را ناشی از بی توجهی و فساد در این کشور می دانند.

در همین راستا، برخی از مقامات ویژه خواستار پیگیری این موضوع و آثار تاریخی در مصر شدند.

هم اکنون انتشار خبر مفقود شدن لوسترهای مسجد امام حسین(ع) از شبکه های اجتماعی، رسانه ای شده و به روزنامه ها کشیده شده است.

«عبدالهادی هندی» عضو شورای عالی اسلامی مصر مدعی شده است که این لوسترها در زمان «اخوان المسلمین» مفقود شده و این در حالی است که اخوان المسملین این اقدام را تکذیب کرده اند.

مسجد امام حسین(ع) در سال 549 هجری به دست فاطمیون ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین نسخ قرآنی و برخی متعلقات پیامبر اکرم(ص) در اتاقی واقع در این مسجد نگهداری می شود.

در این مسجد، مقام رأسُ الحُسَین، محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع) قرار دارد.

به گفته علمای شیعه سر امام حسین(ع) به بدن ایشان در کربلا محلق و در آنجا دفن شد. نجف، مدینه، دمشق، رقه و قاهره از دیگر مکان‌هایی هستند که برای دفن سر مطهر ذکر شده‌اند. در شهر‌های مدینه، دمشق، رقه و قاهره نیز بقعه‌هایی به عنوان مقام رأس الحسین(ع) موجود است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: