۰

بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد در محکومیت قرآن‌سوزی در مالمو

به دنبال جسارت و توهین به قرآن مجید از سوی تعدادی از افراط‌گرایان در شهر مالمو در جنوب سوئد، اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی(ع) بیانیه‌ای مشترک را در محکومیت این حرکت ضد دینی صادر کردند.
کد خبر: ۲۳۸۲۵۳
۱۵:۲۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به دنبال جسارت و توهین به قرآن مجید از سوی تعدادی از افراط‌گرایان در شهر مالمو در جنوب سوئد، اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی(ع) بیانیه‌ای مشترک را در محکومیت این حرکت ضد دینی صادر کردند.

بیانیه اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم در واکنش به آتش کشیدن قرآن در شهر مالمو بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی (ع) به طور مستمر و با دقت جنایت به آتش کشیدن قرآن کریم و توهین به کلام وحی را که چند روز پیش در شهر مالمو در جنوب کشور سوئد رخ داد و همچنین خبرهای مربوط به احتمال تکرار این عمل زشت و محکوم در تاریخ ۱۲ سپتامبر را دنبال می‌‌کنند.

افراط‌گرایان ضمن زیر پا گذاشتن قانون و بدون در نظر گرفتن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان و مسلمانان سوئد که بخش قابل توجهی از جامعه این کشور را تشکیل می‌دهند، دست به این اقدام زدند.

ما طی تماس‌ها و ملاقات‌های مختلف در روزهای اخیر، انزجار و ناراحتی خود را به اطلاع مسئولان وزارت فرهنگ، اداره حمایت از مراکز دینی، پلیس محلی، پلیس امنیت و وزارت خارجه سوئد به این عمل غیراخلاقی و غیرانسانی، که هدف از آن برانگیختن احساسات مسلمانان در سوئد به صورت خاص و مسلمانان جهان به صورت عام است، رسانده‌ایم.

ما ضمن محکومیت این عمل ناشایست، از هیچ اقدامی در منع تکرار مجدد این اقدام نابخردانه دریغ نخواهیم کرد. همچنین از همه برادران و خواهران درخواست می‌کنیم که با حکمت و خرد با این اقدام مقابله کنند تا هیچ بهانه‌ای به دست بدخواهان داده نشود.

اتحادیه شیعیان و مرکز اسلامی امام علی(ع) از هیچ تلاشی برای دفاع از حقوق مسلم مسلمانان و شیعیان اهل بیت (ع) در سوئد فروگذار نخواهند کرد و همواره با توکل به خدای متعال حامی و خدمتگزار جامعه مسلمان این کشور خواهند بود.

اتحادیه شیعیان سوئد و مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: