۰

دین اسلام بزرگترین دین جهان در سال ۲۰۶۰ میلادی

یک مرکز تحقیقات تخصصی پیش بینی کرد که دین اسلام در سال ۲۰۶۰ میلادی بزرگترین دین در جهان خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۸۲۲۰
۱۲:۳۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز تحقیقات تخصصی «پیو» در گزارشی پیش بینی کرد که جمعیت مسلمانان در نیمه دوم قرن 21 از جمعیت مسیحیان فراتر خواهد رفت، یعنی در سال 2060 میلادی بیشترین جمعیت در جهان را خواهند داشت.

این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد: تعداد مسلمانان سراسر جهان از یک میلیارد و 800 میلیون نفر در سال 2015 میلادی به سه میلیارد نفر در سال 2060 میلادی خواهد رسید.

در این گزارش آمده است: مسلمانان نزدیک به 31.1 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، به همین دلیل پیش بینی می شود که میانگین رشد جمعیت مسلمانان به 70 درصد برسد.

مرکز تحقیقاتی پیو درباره دلایل این پیش بینی، اعلام کرد: مسلمانان از نظر سنی کم ترین رتبه سنی را در میان پیروان همه ادیان در سراسر جهان به خود اختصاص دادند. به طوری که براساس آمارگیری سال 2015 میلادی، متوسط میانگین سنی در میان مسلمانان 24 سال است و در میان مسیحیان 30 سال است.

در این گزارش آمده است: دلیل دوم برای رشد جمعیت مسلمانان، میزان زاد و ولد در میان آنهاست. به طوری که نسبت زاد و ولد در میان مسلمانان به 2.9 کودک می رسد و در میان غیر مسلمانان 2.2 کودک است. دلیل سوم به محل سکونت مسلمانان برمی گردد. آنها در مناطقی زندگی می کنند که در سال های آتی سریع ترین رشد را خواهد داشت.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: