۰

اعلام بازگشایی مرزهای زمینی و مراکز عمومی در عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق سه روز پس از ثبت بیشترین میزان روزانه ابتلای به کرونا در این کشور، گفت: مرزهای زمینی، رستوران ها و هتل ها به زودی بازگشایی و مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی از سرگرفته خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۸۱۶۰
۰۸:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق سه روز پس از ثبت بیشترین میزان روزانه ابتلای به کرونا در این کشور، گفت: مرزهای زمینی، رستوران ها و هتل ها به زودی بازگشایی و مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی از سرگرفته خواهد شد.

مصطفی الکاظمی در بیانیه ای افزود: با بازگشایی گذرگاه های زمینی به روی فعالیت های تجاری در ایام هفته برای تامین نیاز بازارهای محلی، موافقت شده است.

وی در همین حال رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی را برای رستوران ها و هتل های پنج ستاره الزامی دانست.

الکاظمی افزود: مراکز دولتی می توانند فعالیت خود را با ۵۰ درصد کارکنان از سر بگیرند.

وی گفت: به کمیسیون عالی انتخابات نیز اجازه داده خواهد شد که مراکز ثبت نام را باز کند.

نخست وزیر عراق افزود: مسابقات ورزشی نیز در تاریخ ۱۲سپتامبر(۲۲ شهریور) از سرگرفته خواهد شد.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرده که این کشور جمعه گذشته با ثبت پنج هزار و ۳۶ مورد ابتلا به کرونا، بالاترین میزان مبتلایان به این ویروس را ثبت کرده است. این در حالی است که نقض مقررات مربوط به قرنطینه عمومی از سوی بسیاری از عراقی ها ادامه دارد.

این وزارتخانه افزود: روز دوشنبه در عراق ۴ هزار و ۳۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۷۷ مورد فوتی ثبت شد و در نتیجه، شمار کل مبتلایان کرونا به ۲۶۴ هزار ۶۸۴ مورد و شمار فوت شدگان نیز به ۷ هزار و ۵۸۹ تن رسید.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: