۰
جو بایدن:

ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را لغو می‌کنم

نامزد دموکرات ریاست‌‌جمهوری آمریکا در پیامی به همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی گفت: از همان روز اول ریاست‌جمهوری خود، قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور را، که از سوی ترامپ وضع شده است، لغو خواهم کرد.
کد خبر: ۲۳۸۰۸۵
۱۱:۰۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در پیامی به همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی (ایسنا) گفت: مفتخرم که این فرصت را دارم تا مستقیماً با جامعه اسلامی آمریکای شمالی صحبت کنم.

وی افزود: شنیده شدن صدای مسلمانان آمریکا مهم است اما اغلب این صدا نشنیده گرفته شده و این حق شما به عنوان شهروند است که صدایتان شنیده شود.

بایدن ادامه داد: می‌دانیم که مسلمانان آمریکا همواره از سوی ترامپ و دولت او مورد حمله واقع شده‌اند. جامعه مسلمانان نخستین جامعه‌ای بود که به واسطه قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا، خصومت ترامپ علیه رنگین‌پوستان را احساس کرده‌اند. نتیجه سیاست‌های نفرت‌پراکنانه را در کشور خود شاهد بوده‌ایم و نتیجه آن اسلام‌هراسی و حوادث مختلف علیه مسلمانان بوده است. کودکان در مدارس مورد زورگویی قرار می‌گیرند و جرایم ناشی از تنفر شدت گرفته است.

وی ادامه داد: بحران‌ها در دوره دونالد ترامپ چندین برابر شده است. مدیریت او در شیوع کرونا، تخریب اقتصاد، خشونت لجام‌گسیخته پلیس و تبلیغ نژادپرستی مبتنی بر برتری سفیدپوستان نمونه‌ای از این بحران‌هاست. البته مسلمانان سیاه‌پوست این تبعیض‌ها را بیشتر احساس کرده‌اند. ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که به صدای همه گوش کند و به نژادها و ادیان مختلف احترام بگذارد و برای متحد کردن مردم تلاش کند.

بایدن تأکید کرد: در صورت انتخاب شدن به عنوان ریاست‌جمهوری به همراه کاملا هریس، معاونم، نظرات شما (مسلمانان) در تمام تصمیم‌گیری‌ها لحاظ می‌شود. از همان روز اول ممنوعیت سفر مسلمانان را لغو خواهم کرد. من رئیس‌جمهوری خواهم بود که در کنار شما هستم نه اینکه جوامع شما را مقصر جلوه دهم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: