۱

توافق اسرائیل و امارات بر سر تشکیل ائتلافی علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این موضوع که امارات و رژیم صهیونیستی به ایران به عنوان یک خطر بزرگ نگاه می کنند، گفت: امارات با اسرائیل برای تشکیل ائتلافی ضد ایران به توافق رسیده است.
کد خبر: ۲۳۸۰۳۷
۱۶:۲۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این موضوع که امارات و رژیم صهیونیستی به ایران به عنوان یک خطر بزرگ نگاه می کنند، گفت: امارات با اسرائیل برای تشکیل ائتلافی ضد ایران به توافق رسیده است.

مایک پمپئو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا افزود: امارات و اسرائیل به توافق رسیده اند تا رابطه ای برقرار کنند که می توان از طریق آن ائتلافی برای اطمینان از اینکه خطری متوجه سرزمین های آمریکا نشود و به هیچ کس در خاورمیانه آسیبی نرسد، ایجاد شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه دادکه امارات اولین کشور عربی است که به گفته وی حق اسرائیل را به عنوان سرزمین یهودیان به رسمیت می شناسد.

پمپئو در مصاحبه خود اظهار کرد: گوش دادن به گفتگوی میان بنیامین نتانیاهو و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی یک لحظه تاریخی بود.

وی در ادامه توافق میان امارات و اسرائیل را تاریخی خواند و با اشاره به اینکه کشورهای عربی حق اسرائیل را به عنوان سرزمین اصلیی یهودیان آنگونه که باید به رسمیت نمی شناسند، افزود: امارات به عنوان اولین کشور عربی است که این قدم را طی بیش از دو و نیم دهه برداشته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
امارات هرروز از روز قبل به سقوط نزدیکتر میشود ،سببش هم رژیم نامشروع صهیونیستی است.