۰

کاهش واکسیناسیون کودکان ایرانی در ماه‌های گذشته

ویروس کرونا تا به روز شنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) حدود ۲۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۶۲۸ نفر را در سراسر جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا کرده و جان بیش از ۸۷۹ هزار و ۶۵۳ نفر را گرفته است. حدود ۱۸،۹۳۵،۵۸۶ نفر نیز از چنگال این بیماری رهایی پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۲۳۸۰۲۳
۱۵:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ویروس کرونا تا به روز شنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) حدود ۲۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۶۲۸ نفر را در سراسر جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا کرده و جان بیش از ۸۷۹ هزار و ۶۵۳ نفر را گرفته است. حدود ۱۸،۹۳۵،۵۸۶ نفر نیز از چنگال این بیماری رهایی پیدا کرده‌اند.

کاهش واکسیناسیون کودکان ایرانی در ماه‌های گذشته

این ویروس در ایران تا ظهر روز شنبه حدود ۳۸۴ هزار و ۶۶۶ نفر را مبتلا کرده و بیش از ۲۲ هزار نفر قربانی گرفته است. بیش از ۳۳۲ هزار نفر نیز در ایران از چنگال این ویروس رهایی یافته و حالشان بهبود پیدا کرده یا اگر بستری بوده‌اند از بیمارستان مرخص شده‌اند.

ایران در حال حاضر به لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا، دوازدهمین کشور جهان است که بعد از کشورهای آمریکا، برزیل، هندوستان، روسیه، پرو، کلمبیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، اسپانیا، آرژانتین و شیلی قرار می گیرد.

ویروس کرونا تا به امروز بیشترین قربانی را به ترتیب در کشورهای آمریکا (بیش از ۱۹۲ هزار نفر)، برزیل (۱۲۵ هزار و ۵۸۴ نفر)، هندوستان (۶۹ هزار ۷۴۹ نفر)، مکزیک ( ۶۶ هزار و ۸۵۱ نفر)، بریتانیا (۴۱ هزار و ۵۳۷ نفر)، ایتالیا (۳۵ هزار و ۵۱۸ نفر)، فرانسه (۳۰ هزار و ۷۲۴ نفر)، پرو (۲۹ هزار و ۵۵۴ نفر) و اسپانیا (۲۹ هزار و ۴۱۸ نفر) گرفته است.

ایران به لحاظ شمار قربانیان در حال حاضر دهمین کشور جهان است. کلمبیا با حدود ۲۰ هزار و ۸۸۸ قربانی در حال حاضر یازدهمین کشور جهان و در جدول بعد از ایران قرار دارد.

مدارس ایران با وجود نگرانی‌ها باز شد

وزارت بهداشت ایران در آخرین آمار خود اعلام کرد که ۱۳ استان در وضعیت قرمز قرار دارند که عبارتند از: تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین.

چهارده استان هم در وضعیت هشدار قرار دارند که عبارتند از: آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان.

وزارت بهداشت ایران همچنین اعلام کرد که در پی گسترش ویروس کرونا در ایران، میزان پوشش واکسیناسیون کودکان ایرانی که همیشه بالای ۹۵ درصد بوده در ماه های گذشته به زیر ۹۵ درصد رسیده است.

از همین رو سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت که این روند کودکان را با خطر جدی ابتلا به بیماری های عفونی مانند فلج اطفال، سرخک، دیفتری یا سیاه سرفه مواجه می کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: